• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

חידה: ב' סוכות, אחת כשירה ואחת פסולה

באמת תמהתי מדוע לא תהיה פסולה כיון שלא שייך בה תשבו כעין תדורו אטו אדם יגור בדירה שרובה חמתה?
רק בזמן מסויים.
לדוגמא, סוכה מברזלים שיש בה לבוד בעשרה טפחים (בלי בד) וסכך מלא, בשעות הבוקר ואחה"צ יהיה רוב שמש.
 
שאין חיסרון של "תשבו כעין תדורו" בגלל הטענה שאדם לא דר בבית שרובו חמה, כיון שיש חלונות רבים אע"פ שבפנים מתמלא שמש, אבל תמיד יש גג.
זה השאלה
וכעת חשבתי שתשבו כעין תדורו הוא דין בגברא וזה שזה לא כעין תדורו זה לא פסול בסוכה
ויש לדון מדירה סרוחה.
 
באמת תמהתי מדוע לא תהיה פסולה כיון שלא שייך בה תשבו כעין תדורו אטו אדם יגור בדירה שרובה חמתה?
אם כל הזמן יש שם חמה מרובה מצל, באמת צ"ע.
וכמו שכתב בילקו"י סוכה עמ' שט:
1729357369407.png
אולם, אם רק חלק מהזמן יש שם רוב חמה, זה בדיוק כמו בית. אני מכיר הרבה בתים שבשעות הבוקר (או בשעות אחרות) רוב הסלון עם שמש (ולפעמים זה אפי' מציק...).
ולכן אם רק חלק מהזמן יש שם רוב חמה, אע"פ שבאותו רגע זה בגדר "חמתה מרובה מצילתה", מ"מ זה לא פוסל, כיון שזה כן דרך דיורין ככה. משא"כ אם מהסכך יש רוב חמה, שזה אין שום אדם שידור בכזה מקום.
 
אם כל הזמן יש שם חמה מרובה מצל, באמת צ"ע.
וכמו שכתב בילקו"י סוכה עמ' שט:
הצג קובץ מצורף 26596
אולם, אם רק חלק מהזמן יש שם רוב חמה, זה בדיוק כמו בית. אני מכיר הרבה בתים שבשעות הבוקר (או בשעות אחרות) רוב הסלון עם שמש (ולפעמים זה אפי' מציק...).
ולכן אם רק חלק מהזמן יש שם רוב חמה, אע"פ שבאותו רגע זה בגדר "חמתה מרובה מצילתה", מ"מ זה לא פוסל, כיון שזה כן דרך דיורין ככה. משא"כ אם מהסכך יש רוב חמה, שזה אין שום אדם שידור בכזה מקום.
לענ''ד זה נגד פשטות הגמרא.
 
חזור
חלק עליון