• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

חידה: היכן בתפילה אנו אומרים תשובה ואחריה את השאלה?

כי החקירה באמונה ובדרכי הקב"ה היא איננה מומלצת כדבר שבלכתחילה, מכיון שחלילה אפשר להגיע ממנה לדברים לא כל כך טובים. וכמו שכתב בכוזרי שהחקירה והפילוסופיה היא רק למי שכבר אין לו את האמונה התמימה והרצויה.
ועל כן, לפני שמתחילים בשאלות צריך לחדד לעצמנו את ההכרה וההבנה העמוקה שהשאלות הן רק בכדי להתחזק ולא מכיון שאנו חושבים שמשהו חלילה אינו אמיתי.
משכך, אחרי שאנו מחדירים בעצמנו את זה שאין כאלוקינו!!, רק אז אנו מתחילים לברר ולשאול את הקושיות שמגרדות לנו.
 
מתוק מדבש. וזה נכון בכלל בכל המצוות. וכמו אחד ההסברים בליל הסדר, מה ההבדל בין שאלת הבן החכם לשאלת הבן הרשע, זה שואל מה העדות והחוקים אשר ציווה אתכם, וזה שואל מה העבודה הזאת לכם - ולא לו, והרי גם הצדיק שאל "אתכם"? וחוץ מפשט הלשון שהסביר מרן זיע"א בהגדת חזו"ע, שבמילת אתכם כלל את עצמו, י"ל שלעולם אין הבדל בחפצא של השאלה, וההבדל הוא בגברא השואל, הצדיק שואל אחר שמקיים - נעשה ונשמע, והרשע לא מקיים עד שמבין.
 
חזור
חלק עליון