Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.
בירושלמי מס' ראש השנה (פ"ג ה"ה) איתא אמר ר' שמואל בר רב יצחק: 'וידבר ד' אל משה ואל אהרן ויצום אל בני ישראל [ואל פרעה מלך מצרים להוציא את בני ישראל מארץ מצרים]' (שמות ו, יג) - על מה ציוום? על פרשת שילוח עבדים.
ובגמ' שם איתא - ואתיא כהיא דא"ר הילא לא נענשו ישראל אלא על פרשת שילוח עבדים.
ועיין בקרבן העדה שם שפירש שהיא היתה המצוה הראשונה במצרים ובשבילה נגאלו על אותה מצוה נענשו בגלות.
בפשטות זו התשובה גם אם לא התכוונת.
יש נידון על ע"ז -הדיברה הראשונה בסיני - אנכי ה' אלוקיך, ע"פ הגמ' בהוריות ח ע"ב. ובתוס' שם. ובין היתר הזכירו מילה. וזה תלוי ממתי נחשבו ישראל ישראל. ע' רמב"ן ס"פ אמור. ויש שכתבו שבת. בין היתר ע"פ רש"י בפרשה - משפטים.
בירושלמי מס' ראש השנה (פ"ג ה"ה) איתא אמר ר' שמואל בר רב יצחק: 'וידבר ד' אל משה ואל אהרן ויצום אל בני ישראל [ואל פרעה מלך מצרים להוציא את בני ישראל מארץ מצרים]' (שמות ו, יג) - על מה ציוום? על פרשת שילוח עבדים.
ובגמ' שם איתא - ואתיא כהיא דא"ר הילא לא נענשו ישראל אלא על פרשת שילוח עבדים.
ועיין בקרבן העדה שם שפירש שהיא היתה המצוה הראשונה במצרים ובשבילה נגאלו על אותה מצוה נענשו בגלות.
בירושלמי מס' ראש השנה (פ"ג ה"ה) איתא אמר ר' שמואל בר רב יצחק: 'וידבר ד' אל משה ואל אהרן ויצום אל בני ישראל [ואל פרעה מלך מצרים להוציא את בני ישראל מארץ מצרים]' (שמות ו, יג) - על מה ציוום? על פרשת שילוח עבדים.
ובגמ' שם איתא - ואתיא כהיא דא"ר הילא לא נענשו ישראל אלא על פרשת שילוח עבדים.
ועיין בקרבן העדה שם שפירש שהיא היתה המצוה הראשונה במצרים ובשבילה נגאלו על אותה מצוה נענשו בגלות.
יש אומרים גם קרבן פסח. (והרב דוד אברהם כתב עפ"ד הרמב"ן בהקדמתו לדברים שהמצוה הראשונה שנצטוו היא ראה אנכי וכו' ובחרת בחיים, לחיות את הגשמיות ע"פ רוחניות). הבאתי לך 6 אפשרויות. אבל בפעם הבאה כשאתה שואל תעשה טובה, תעשה שיעורי בית, כי קשה לנחש בדיוק למה שאתה יודע.