בסוד החשמל הביא מדברי המדרש (הובא בתורה שלמה שמות לא) שבלעם גירשם, כתיב הכא "ויגרש אותם" וכתיב התם בדברי בלעם "אולי אוכל נכה בו ואגרשנו", מה להלן בלעם אף כאן בלעם.
בס' באר יוסף כתב שהיה זה פרעה, ולפ"ז מובן למה דוקא אז הקדים הקב"ה דברי פיוס למשה וכו'. וכן משמעות ד' המדרש רבה (שמות יג, ה).
ובס' בית דוד ושלמה (עמ' ש) כתב, ממה שכתוב מאת פני פרעה, לא פרעה גירש (וכבר כ"כ השפת"ח), אלא העלה בדעתם לצאת וכאילו מישהו גירש אותם. וכיוון למה שכתב בס' משמרת אליעזר (דף טז ע"ב). והאדמו"ר מקלויזבורג (שיעור חומש רש"י בא תש"ט) סייע כן מד' הזוה"ק שבכל מקום שלא מפורש מי עשה, הכוונה לשמים.
ובס' שערי בנימין כ' לחדש, שמשה בתשובתו לעבדי פרעה שילכו אף הטף, גירש, כי היא תשובתו גרמה שחשדו שרוצים לברוח.
ובס' עץ החיים עה"ת כתב, שהשליח שהשיבם הוא שגירש, כדכתיב...