"חמש פעמים עמדה חמה למשה: יום של יציאת מצרים, ויום של ים, ויום של עמלק, ויום של מתן תורה, ויום של נחלי ארנון".
רבינו בחיי (שמות יט יז) מביא מדרש דברים רבה שלא נמצא בידינו.
"חמש פעמים עמדה חמה למשה: יום של יציאת מצרים, ויום של ים, ויום של עמלק, ויום של מתן תורה, ויום של נחלי ארנון".
רבינו בחיי (שמות יט יז) מביא מדרש דברים רבה שלא נמצא בידינו.
"חמש פעמים עמדה חמה למשה: יום של יציאת מצרים, ויום של ים, ויום של עמלק, ויום של מתן תורה, ויום של נחלי ארנון".
רבינו בחיי (שמות יט יז) מביא מדרש דברים רבה שלא נמצא בידינו.
ובסדר הדורות בשם רבינו בחיי: יום שנסעו מרעמסס לסוכות היה ארוך ג' ימים, ר"ל ל"ו שעות, יום שעברו על הים היה ארוך ג' ימים שהוא ל"ו שעות, יום מלחמה בעמלק היה ארוך ג' ימים דהיינו ל"ו שעות, יום מתן תורה היה ארוך שלשה ימים דהיינו ל"ו שעות, יום מלחמת נחלי ארנון היה ארוך ג' ימים דהיינו ל"ו שעות.
כנראה כוונתו לרבינו בחיי הנ"ל, והבין מדעתו שהיה ל"ו שעות, כמו שהיה אצל יהושע בן נון, כמובא בפרקי דר"א פרק נ"ב, או שמצא כן להדיא ברבינו בחיי.