• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

חידה: מי אני?

פִּתָרוֹן
במשנה ביצה לב ע"ב, אין שוברין את החרס ואין חותכין הנייר לצלות בו מליח שהוא כמתקן כלי. וכן פסק בשלחן ערוך סימן שמ סעיף יג,
ובבית יוסף רק ציין לרמב"ם ולא למשנה מפורשת.

נמצא שזה סעיף בשלחן ערוך על הלכות שבת, בלי הרב המפה - הרמ"א, ובבית - בית יוסף אין לו את מקור הדברים, ובאמת המקור בביצה דף לב.
איך אפשר יותר.
הלכה מהלכות שבת, ולא פרטי ההלכה.
אנסה לתת עוד רמזים ורק תכוון אותנו אם זה הכיוון
אני על שולחן שבת - היינו אני מופיע בשולחן ערוך הלכות שבת
בלי מפה - היינו שבסעיף זה אין רמ'א רק מרן.
אין לי בית - היינו שבסימן זה יש רק סעיף אחד ואין בית.
ודברי יוצאין מן הלב -היינו שהמקור לדין זה הוא פוסק שראשי התיבות של שמו ל'ב.
 
אנסה לתת עוד רמזים ורק תכוון אותנו אם זה הכיוון
אני על שולחן שבת - היינו אני מופיע בשולחן ערוך הלכות שבת
בלי מפה - היינו שבסעיף זה אין רמ'א רק מרן.
אין לי בית - היינו שבסימן זה יש רק סעיף אחד ואין בית.
ודברי יוצאין מן הלב -היינו שהמקור לדין זה הוא פוסק שראשי התיבות של שמו ל'ב.
כן.
יפה מאוד.
אין לי בַּיִת
 
במשנה ביצה לב ע"ב, אין שוברין את החרס ואין חותכין הנייר לצלות בו מליח שהוא כמתקן כלי. וכן פסק בשלחן ערוך סימן שמ סעיף יג,
ובבית יוסף רק ציין לרמב"ם ולא למשנה מפורשת.

נמצא שזה סעיף בשלחן ערוך על הלכות שבת, בלי הרב המפה - הרמ"א, ובבית - בית יוסף אין לו את מקור הדברים, ובאמת המקור בביצה דף לב.
 
פִּתָרוֹן
במשנה ביצה לב ע"ב, אין שוברין את החרס ואין חותכין הנייר לצלות בו מליח שהוא כמתקן כלי. וכן פסק בשלחן ערוך סימן שמ סעיף יג,
ובבית יוסף רק ציין לרמב"ם ולא למשנה מפורשת.

נמצא שזה סעיף בשלחן ערוך על הלכות שבת, בלי הרב המפה - הרמ"א, ובבית - בית יוסף אין לו את מקור הדברים, ובאמת המקור בביצה דף לב.
תשובה נכונה.
אשריך תלמיד חכם.
אני מברך אותך שתזכה להמשיך לזכות אותנו בבקיאות העצומה שלך, ושדברי תורה יהיו מחודדין בפיך. ולשמור ולעשות, וללמוד וללמד באהבה.
אמן.
 
תשובה נכונה.
אשריך תלמיד חכם.
אני מברך אותך שתזכה להמשיך לזכות אותנו בבקיאות העצומה שלך, ושדברי תורה יהיו מחודדין בפיך. ולשמור ולעשות, וללמוד וללמד באהבה.
אמן.
צריך לעשות מעמד תחיית המתים, כי עם החידה הזאת הרגת אותנו... חחחח
 
חזור
חלק עליון