כןאולי כוונתך ליעקב אבינו
הסימן הראשון אכן בפרשתנובפרשתינו
מתחיל נכוןפעם א' בתחילת הפרשה שישן יעקב בדרכו מבאר שבע לחרן ויקח מאבני המקום וישם מראשותיו (סולם יעקב)
סימן אחרשכתוב האבן הזאת אשר שמתי מצבה
סימן אחר, ולא בפרשתנופעם ב' בסוף הפרשה הסיפור עם לבן שכרת עמו ברית בגל של אבנים ויקראו שמה גלעד / יגר סהדותא
יש עוד פעם שיעקב הרים את האבן לרועים מהבאר אולם זה לא היה סימן
כוונתך מהמילים ויצוק שמן על ראשה? דעשה זאת לאות ולסימן שיירשו בניו את הארץ וכמ"ש הרד"ק?סימן אחר
סימן באבנים עצמםכוונתך מהמילים ויצוק שמן על ראשה? דעשה זאת לאות ולסימן שיירשו בניו את הארץ וכמ"ש הרד"ק?
רמז: במספר האבניםסימן באבנים עצמם
אודות מספר האבנים שהניח יעקב מראשותיו, חלוקות השיטות בבראשית רבה (פרשה סח סימן יא): רבי נחמיה אומר 3 - כנגד שלושת האבות, ורבי יהודה אומר 12 - כנגד 12 השבטים (וכן הוא בפרקי דר"א פל"ה) [יש שיטות נוספות במספר האבנים, אך הן לא מציינות רמז מסויים]רמז: במספר האבנים
מתחיל טוב. החידה היא: סימן במספר האבנים, ולא רק רמז, ואכן במדרש רבה הנ"ל נזכר הסימן שעשה באבנים.אודות מספר האבנים שהניח יעקב מראשותיו, חלוקות השיטות בבראשית רבה (פרשה סח סימן יא): רבי נחמיה אומר 3 - כנגד שלושת האבות, ורבי יהודה אומר 12 - כנגד 12 השבטים (וכן הוא בפרקי דר"א פל"ה) [יש שיטות נוספות, אך הן לא מציינות רמז במספר האבנים]
לא מוזכר שעשה סימן עם מספר האבניםמקום נוסף שבו עשה יעקב סימן באמצעות מספר האבנים - הוא מצבת קבורת רחל
לכאורה הכוונה י"ב עם האבן הרחב שמעליהם, כמובא בסדר הדורות הנ"ל.[אמנם מעניין מדוע רק י"א ולא י"ב, ואולי ט"ס הוא, ועיין עדן ציון]:
הפעם השנייה: בפרשת השבועמי עשה לעצמו פעמיים [בשתי תקופות שונות בימי חייו] סימן עם 'אבנים' ?
אבני החושן (או השוהם)?הפעם השנייה: בפרשת השבוע
ליעקב אבינו בפרשתינו וישבאולי כוונתך ליעקב אבינו בפרשתינו
לאאבני החושן (או השוהם)?
הפעם הראשונה בפ' ויצאליעקב אבינו בפרשתינו וישב
והפעם השנייה: בפרשת השבוע
כבר נכתב:בפרשת ויצא מדרש רבה סח, יא, או ג' כנגד אבות, או ב' כנגד אבות שיצא מהם פסול, או י"ב כנגד השבטים.
ועל כך כתב שואל החידה:אודות מספר האבנים שהניח יעקב מראשותיו, חלוקות השיטות בבראשית רבה (פרשה סח סימן יא): רבי נחמיה אומר 3 - כנגד שלושת האבות, ורבי יהודה אומר 12 - כנגד 12 השבטים (וכן הוא בפרקי דר"א פל"ה) [יש שיטות נוספות במספר האבנים, אך הן לא מציינות רמז מסויים]
מתחיל טוב. החידה היא: סימן במספר האבנים, ולא רק רמז, ואכן במדרש רבה הנ"ל נזכר הסימן שעשה באבנים.
גם זה כבר קדמוך:......עתידין אחיך שיכתבו על אבני אפוד ואתה ביניהם, וכו'........... י"ב אבנים שהיה אהרן לובש
ועל כך כתב שואל החידה:אבני החושן (או השוהם)?
הסימן היה בהקשר להנ"לבפרשת ויצא מדרש רבה סח, יא, או ג' כנגד אבות, או ב' כנגד אבות שיצא מהם פסול, או י"ב כנגד השבטים.
יעקב אבינו עשה סימן עם אבניםובפרשת וישב
במקורות הנ"ל יעקב אבינו לא עשה סימן עם האבניםיש בסוטה לו ע"ב, ובמדרש תנחומא וישב (סי' ח),
רמז: מסכת סופריםמי עשה לעצמו פעמיים [בשתי תקופות שונות בימי חייו] סימן עם 'אבנים' ?
פעם אחת במדרש רבה בראשית סח, יא, מס' האבנים ששם מראשותיו, או ג' כנגד אבות, או ב' כנגד אבות שיצא מהם פסול, או י"ב כנגד השבטים. וכנ"ל.
פכ"א ה"טופעם שניה במסכת סופרים (פ"א ה"ג):