יש מקור תורני למשפט: "כל מה שאדם עושה לעצמו הוא עושה"?
סיפורים אני מכיר. אני מחפש מקור תורני (אם יש).יש בסיפורי הבעל שם טוב.
[בתורה שלמה הנ"ל הוא לא חיפש מקור למשפט זה רק הביא כן לעניינו ע"ש].בילקוט המכירי תהלים מזמות קלו א ר"ח שלכם שנאמר החדש הזה לכם פסח שלכם וגו וראה לעיל אות ל ובספר צרור המור כאן החדש הזה לכם לתועלתכם ולהנאתכם כי מצד קידוש החדש והמצות הנעשות בו תזכו לגאולה ולנסים שנעשו בו כי לזה נקרא ניסן ע"ש ה' נסי וכן רמז החדש הזה לכם לעצמכם מצר המצות כי כל שאר החדשים והדברים שאדם עושה בזה העולם הוא לאחרים כאומרו ועזבו לאחרים חילם אבל מה שאדם עושה מהתורה והמצוה הוא לעצמו וזהו החדש הזה לכם וכן וספרתם לכם ולקחתם לכם אבל שאר כל המניינים והלקיחות של זה העולם אינן לעצמו וראה לעיל אות לב מח ב"ה בפסקתא דר"כ פ"ה מז ובשהש"ר ב ח ועי' שמו"ר פט"ו ד
ייש"כ אמנם צרור המור יותר קדום אבל מה שהבאת זה כמעט בדיוק הנוסח והמשמעות של המשפט.בתולדות יעקב יוסף בסוף וזאת הברכה הביא שמועות מרבו הבעש"ט ז"ל וכתב שם וז"ל: "ושמעתי ממנו משל למלך שנהג ליכנס בין עניים לפקח בעסקם, ואחד הי' משיב תמיד כל מה שאדם עושה בין טוב או רע הכל עושה לעצמו, וחרה למלך על שאינו מחזיק לו טובה ומשיב לו כך, וצוה לעשות תרנגול מפוטם בסם המות ונתן לו, והשיב ג"כ כך, ולקח העני זה לביתו שהי' בקצה העיר והצניעו, לימים בא בן המלך עיף ויגע מצידת חי' ועוף, וביקש מעני זה שבא אצלו ליתן לו שום דבר מאכל, ונתן לו זה התרנגול לאכול, וכשרצה לאכול אמרו הרופאים שעמו בדוק תחלה, ונמצא סם המות, ובא הדבר למלך, והתנצל שהוא ממנו, ואז הודה המלך שאמת אתו. והמוסר היוצא מזה וכו', ודפח"ח"
עי' כאן אולי תמצא. ישנו באוצה"ח. ספר מאוד יפה.יש מקור תורני למשפט: "כל מה שאדם עושה לעצמו הוא עושה"?
כמובן. כבר הובא כאן... (אבל לא מצאתי שם)עי' כאן אולי תמצא. ישנו באוצה"ח. ספר מאוד יפה.