• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

חמץ רק אחרי ר״ת

לביא

Well-known member
עלה בדעת, שכמו שמרן קרא להחמיר לשמור ר״ת הן ביציאת שבת (איסור סקילה) והן ביציאת יום כיפור (איסור כרת), ה״ה שאין לאכול חמץ לפני שיעבור ר״ת.
השאלה היחידה בסברא הזו, היא אם באמת שמענו למאן דהוא להחמיר בזה.
(בעיקר מכיוון שבד״כ חמץ לא בהישג יד כ״כ בזמן הזה; אך חמץ שנמכר במכירת חמץ אכן יהיה להחמיר)
 
ובפרט שעושים הבדלה רק בזמן ר"ת ורק אח"כ אפשר לאכול.
ואיפה זה כתוב?
במוצ״ש שיש עניין תוספת מקודש לחול, יש עניין להתפלל ערבית בר״ת.
לא שמעתי אמנם להחמיר בהבדלה במוצאי שביעי של פסח.
(ובפרט שאין סעודה שלישית או משהו שיש חובה ישר לאכול;לאפוקי המרוקאים)
 
ואיפה זה כתוב?
במוצ״ש שיש עניין תוספת מקודש לחול, יש עניין להתפלל ערבית בר״ת.
לא שמעתי אמנם להחמיר בהבדלה במוצאי שביעי של פסח.
(ובפרט שאין סעודה שלישית או משהו שיש חובה ישר לאכול;לאפוקי המרוקאים)
מי שמקפיד על הוצאת יו"ט בזמן ר"ת כמבואר בספרי מרן זיע"א.
 
מי שמקפיד על הוצאת יו"ט בזמן ר"ת כמבואר בספרי מרן זיע"א.
א. אשמח לציון בספריו ולא רק ״כמבואר״
ב. בודאי שצריך להחמיר להוציא יו״ט בזמן ר״ת, אך אפשר גם להבדיל לפני הזמן ולשמור ממלאכה
 
דעה נכונה אשריך תלמיד חכם.
בפרט שעושים הבדלה רק בזמן ר"ת ורק אח"כ אפשר לאכול.
אך אפשר גם להבדיל לפני הזמן ולשמור ממלאכה
נכון מאוד מה שאמר ר' לביא שמותר לעשות הבדלה שאין בה נר לפני ר"ת,
וכן אדם ששומע מי שהוא שעושה הבדלה לפני ר"ת יכול לצאת ידח רק בלי נר.
 
עלה בדעת, שכמו שמרן קרא להחמיר לשמור ר״ת הן ביציאת שבת (איסור סקילה) והן ביציאת יום כיפור (איסור כרת), ה״ה שאין לאכול חמץ לפני שיעבור ר״ת.
השאלה היחידה בסברא הזו, היא אם באמת שמענו למאן דהוא להחמיר בזה.
(בעיקר מכיוון שבד״כ חמץ לא בהישג יד כ״כ בזמן הזה; אך חמץ שנמכר במכירת חמץ אכן יהיה להחמיר)
לא הבנתי מה החידוש...
כך כתב בילקו"י פסח כרך ג' סי' ת"צ סעיף ו' (עמ' תתצ"ח), וכן ראיתי שנוהגים ע"פ זה.
1681332401838.png
 
וחוץ מזה מה הרב יצחק לא כותב חידושים???
ראשית, הרב יצחק כתב במקורות: "פשוט".
שנית, כוונתי מה החידוש בהודעה שכתב "עלה בדעת" כאשר זה כתוב במפורש בילקו"י.
ולכאו' צ"ל שנעלם מעיני קודשו הילקו"י הנ"ל. ואשריו שזכה לכוון לאמת.
 
לא הבנתי מה החידוש...
כך כתב בילקו"י פסח כרך ג' סי' ת"צ סעיף ו' (עמ' תתצ"ח), וכן ראיתי שנוהגים ע"פ זה.
הצג קובץ מצורף 8285
חיפשתי האם יש מישהו שבאמת כותב כך וזה לא רק סברא פשוטה שעוברת בכל ראשו של ירא שמיים.
זה בעצם כלול במה שציטטת אותי.
 
ולכאו' צ"ל שנעלם מעיני קודשו הילקו"י הנ"ל. ואשריו שזכה לכוון לאמת.
לצערי אין בידי את הילקו״י הנ״ל ולא ראיתיו.
ואם בגלל שזה ״מצוי ברשת״ אני אמור לראותו, דע שאני לא אוהב ללמוד במחשב.
 
חזור
חלק עליון