• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

חציצה בקרם ידים

מולסון

Active member
שלום וברכה.
רציתי לדעת אם יש מישהו שמכיר מקורות או יודע מה דעת מרן שליט"א האם קרם ידיים או וזלין שמונע יובש הוא חוצץ בנטילת ידים או לא.
תודה רבה
 
ילקוט יוסף נטילת ידים וברכות סימן קסא - דיני חציצה בנטילת ידים ועד היכן נוטלים סעיף א
א. צריך להזהר מחציצה, שכל דבר החוצץ בטבילה חוצץ בנטילת ידים. ושמן ונפט שעל גב היד, או משחה, אף על פי שאין המים הבאים על הידים מלחלחים את היד, אין בזה חציצה.

ילקוט יוסף נטילת ידים וברכות הערות סימן קסא - דיני חציצה בנטילת ידים ועד היכן נוטלים אות א
ומה שכתבנו דשמן ומשחה אינן חוצצין, במתני' עדיות (פרק ד משנה ו), שנינו, הסך בשמן טהור ונטמא, ירד וטבל בית שמאי אומרים אף על פי שהוא מנטף [שהשמן נוטף מבשרו לאחר שטבל] טהור. ובית הלל אומרים כדי סיכת אבר קטן. ועיין בס' אמרי יושר חלק ב (סימן לא). ע"ש. ובשלחן ערוך (סימן קסא סעיף א) כתב, דכל מה שחוצץ כטבילה חוצץ בנטילה. ולגבי טבילה כבר כתב הש"ך (יורה דעה סימן קצח ס"ק יד) בשם הלכות גדולות, דכל השמנים אין חוצצין חוץ משמן המור. ובמנחת פתים הביא ראיה ממתני' עדיות הנ"ל, דשמן אינו חוצץ. [אלא דיש לחלק בין שמן לשומן ומשחה שיש בהם ממשות]. ועיין בשו"ת שבט הקהתי (סימן פה) שהעלה, דלכתחלה יזהר להוציא השמן, ואם היה השמן או המשחה גוש, ודאי חוצץ. ע"ש.
 
חזור
חלק עליון