• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

חק לישראל לט' באב - מיוחד

יש לציין שבחלק ההלכות של ה'חק'. הביאו שבי"ז בתמוז שרף אפוסטמוס את התורה ואחר כתבו והעמיד צלם בהיכל. וזה אינו. כי מנשה העמיד צלם בהיכל, וניקוד היה צריך להיות בצורה שתיצור והועמד.
 
יש לציין שבחלק ההלכות של ה'חק'. הביאו שבי"ז בתמוז שרף אפוסטמוס את התורה ואחר כתבו והעמיד צלם בהיכל. וזה אינו. כי מנשה העמיד צלם בהיכל, וניקוד היה צריך להיות בצורה שתיצור והועמד.
יש אומרים שזה אפוסטמוס שהעמיד באותו זמן
היכן כתוב שזה מנשה?
 
יש לציין שבחלק ההלכות של ה'חק'. הביאו שבי"ז בתמוז שרף אפוסטמוס את התורה ואחר כתבו והעמיד צלם בהיכל. וזה אינו. כי מנשה העמיד צלם בהיכל, וניקוד היה צריך להיות בצורה שתיצור והועמד.
כמדומה שזה מחלקות ראשונים מי שרף את התורה
 
יש אומרים שזה אפוסטמוס שהעמיד באותו זמן
היכן כתוב שזה מנשה?
אכן אתה צודק שיש אומר שזה אפוסטמוס העמיד צלם בהיכל ולפי שיטתם באמת הגירסא העמיד.
ולכן הארת הראשונה צודקת. ובאמת נמצא שאין טעות ב'חק' הנ"ל.
אלא שלגבי שאלתך השנייה, מי אומר שזה מנשה. התשובה היא שבאותו מקום שכתוב את הדעה שזה אפוסטמוס כתוב את הדעה ש'מנשה' הוא שהעמיד צלם בהיכל ולכן הגירסא לשיטתו 'הועמד'
 
אכן אתה צודק שיש אומר שזה אפוסטמוס העמיד צלם בהיכל ולפי שיטתם באמת הגירסא העמיד.
ולכן הארת הראשונה צודקת. ובאמת נמצא שאין טעות ב'חק' הנ"ל.
אלא שלגבי שאלתך השנייה, מי אומר שזה מנשה. התשובה היא שבאותו מקום שכתוב את הדעה שזה אפוסטמוס כתוב את הדעה ש'מנשה' הוא שהעמיד צלם בהיכל ולכן הגירסא לשיטתו 'הועמד'
אני יודע שמנשה העמיד, השאלה אם ידוע שמנשה העמיד דווקא ביום הזה
 
אני יודע שמנשה העמיד, השאלה אם ידוע שמנשה העמיד דווקא ביום הזה
ברטנורא:
והעמיד צלם בהיכל - פליגי בה אמוראי בירושלמי, חד אמר צלם של מנשה, ובבית ראשון מיירי. וחד אמר צלם של אפוסטמוס שהיה משרי היונים ובבית שני היה:
 
חזור
חלק עליון