• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

טיול בפארקים בבין הזמנים

רציתי לשאול האם יש בעיה בטיול בבין הזמנים בכל מיני פרקים ומדשאות ציבוריים היות ואנחנו רואים שאפילו הליכה ברחוב או כניסה קצרה לחנות צריכה שמירת העינים גדולה מכל מיני מרעין בישין בפרט בפרקים ומקומות ציבוריים שלצערנו סיכוי מאוד גדול שיגיעו לשם כל מיני מרעין בישין או שנאמר שאם כך נשב כל היום סגורים בבית ולא נצא לבחוץ כלל ולכן אפשר לצאת ולהיזהר עד כמה שאפשר מה דעתכם ואם מישהו יודע מרב גדול שהביע דעתו בענין נשמח לדעת
 
שמעתי לחלק:
בהליכה לחנות אתה עסוק בקניות ואגב כך יש מכשולים [ כמו פסיק רישא דלא ניח'ל]
אבל בטיול אתה הולך להנות , נותן דרור למחשבות ולעיניים, והמכשולים זה חלק [שאסור] מההנאה...
 
הכל לפי העניין, אי אפשר לקבוע בכך מסמרות וגם לא נראה לי שתמצא על כך פסק מפורש כי לא שייך לתת כזה, תלוי ברמת הצורך והסביבה אליה אתה הולך, וכמובן איך אתה מכיר את עצמך עד כמה אתה שולט בעיניך.
באופן כללי יש לזכור מדברי הגמ' בבבא בתרא "אי איכא דרכא אחרינא רשע הוא" ולהשתדל ללכת למקומות כשרים ונקיים.
 
שמעתי לחלק:
בהליכה לחנות אתה עסוק בקניות ואגב כך יש מכשולים [ כמו פסיק רישא דלא ניח'ל]
אבל בטיול אתה הולך להנות , נותן דרור למחשבות ולעיניים, והמכשולים זה חלק [שאסור] מההנאה...
כמדומני שיסוד החילוק אינו קשור לפסיק רישיה... אלא כנזכר בש"ס ע"ז כ' בעבידתיה טריד.
 
רציתי לשאול האם יש בעיה בטיול בבין הזמנים בכל מיני פרקים ומדשאות ציבוריים היות ואנחנו רואים שאפילו הליכה ברחוב או כניסה קצרה לחנות צריכה שמירת העינים גדולה מכל מיני מרעין בישין בפרט בפרקים ומקומות ציבוריים שלצערנו סיכוי מאוד גדול שיגיעו לשם כל מיני מרעין בישין או שנאמר שאם כך נשב כל היום סגורים בבית ולא נצא לבחוץ כלל ולכן אפשר לצאת ולהיזהר עד כמה שאפשר מה דעתכם ואם מישהו יודע מרב גדול שהביע דעתו בענין נשמח לדעת
אכן הרב נקי מזהיר על כך מימים ימימה, והדברים פשוטים שיש לשמור על העינים ולא ללכת למקומות שמצוי שם פריצות.
ברוך השם שירדה עצלות לעולם והציבור החילוני מתרחק מפארקים בדרך כלל ומשאיר את הפארקים בשבילנו ...
 
לא צריך לעשות דרמה מכל דבר
אם אתה הולך עם הילדים או הנכדים לפארק תתמקד בהם תשחק איתם ומה אכפת לך מי נמצא מסביבך
גם אם בטעות ראית חילוניה פרוצה תדע שהיא אומללה ומסכנה שהיא לא שוה אפילו לנדנד את השן של יצר הרע, עוד כלבת רחוב משוטטת
[אגב ראיתי השבוע דבר מעניין שכתבה מישהי חילונית משוהם שבגלל שהחרדים באים לפארקים שלהם הם מתביישים לצאת בפריצות!!!]
ואיזה תענוג זה עכשיו ליסוע ליד הכינרת ולראות את הפארק מים הפרוץ שם סגור ושומם בלי נפש חיה, בעוד שעשרות שנים הם היו מכשילים את כל העוברים בכביש במראות נגעים ועתה קיבלו את עונשם ברוך הוא וברוך שמו
 
לא צריך לעשות דרמה מכל דבר
אם אתה הולך עם הילדים או הנכדים לפארק תתמקד בהם תשחק איתם ומה אכפת לך מי נמצא מסביבך
גם אם בטעות ראית חילוניה פרוצה תדע שהיא אומללה ומסכנה שהיא לא שוה אפילו לנדנד את השן של יצר הרע, עוד כלבת רחוב משוטטת
[אגב ראיתי השבוע דבר מעניין שכתבה מישהי חילונית משוהם שבגלל שהחרדים באים לפארקים שלהם הם מתביישים לצאת בפריצות!!!]
ואיזה תענוג זה עכשיו ליסוע ליד הכינרת ולראות את הפארק מים הפרוץ שם סגור ושומם בלי נפש חיה, בעוד שעשרות שנים הם היו מכשילים את כל העוברים בכביש במראות נגעים ועתה קיבלו את עונשם ברוך הוא וברוך שמו
ואם מבחינתך היא כלבת רחוב משוטטת אז אין נזק לנשמה? היכן זה כתוב? אדם שאוכל בשר וחלב ומחשב כאילו שהוא אוכל גללי בהמה לא עובר איסור ולא מטמטם?
לפני שבועיים פגשתי ברכבת לכיוון צפון אברך ירושלמי צדיק שעמד ליד הדלתות ותכנן לעמוד כך כל הנסיעה בנסיעה ארוכה, הצעתי לו להכנס לאחד הקרונות לשבת איתי, והוא ענה לי שכבר נהיה לו מספיק "פיצוצים" בעיניים בתחנת הרכבת והוא מפחד מעוד "פיצוצים" כאלו בקרונות, ואכן כבר בתחנה (האוניברסיטה בת"א כמדומני) ראיתי שהוא עמד בפינה וניסה למצוא מקום מסתור לעיניים ללא הצלחה, בעוד שאני חיפשתי עובד רכבת לבירור נושא מסוים וחטפתי יותר מידי "פיצוצים" כאלו, ומבחינתו הוא לא הבין למה אני מסתובב בתחנה ולא עומד לידו לדבר איתו דברי תורה, ברכבת אמרתי לו שאני רוצה ללמוד בנסיעה וכמעט וא"א לעשות זאת בעמידה ליד הדלתות, ולכן חיפשתי מקום ליד גבר וישבתי, לא יודע כמה זמן עמד שם עד שראה שגם בדלתות יש "פיצוצים" והאם ישב באחד הקרונות.
הוא גם שאל אותי האם כדאי לחזור ברכבת לכיוון בני ברק ומשם 402 לירושלים בשביל לחסוך בפריצות בתחנות רכבת אחרות, הסברתי לו שהרכבת לא מגיעה ישירות לבני ברק ויצטרך לעבור בתחנה בת"א, וגם שהתחנה בב"ב לא נקייה ונמצאת בשולי ב"ב ליד ת"א, ומשם יהיה לו דרך ברגל עד 402 שגם היא לא בהכרח נקייה למרות שהיא נקראת ב"ב, נראה לי שלבסוף ה' זימן לו רכב טרמפ' חזור ישירות לירושלים וחסך ממנו "פיצוצים" נוספים.
אשרי העם שככה לו, אשרי העם שה' אלוהיו.
 
ואם מבחינתך היא כלבת רחוב משוטטת אז אין נזק לנשמה? היכן זה כתוב? אדם שאוכל בשר וחלב ומחשב כאילו שהוא אוכל גללי בהמה לא עובר איסור ולא מטמטם?
לפני שבועיים פגשתי ברכבת לכיוון צפון אברך ירושלמי צדיק שעמד ליד הדלתות ותכנן לעמוד כך כל הנסיעה בנסיעה ארוכה, הצעתי לו להכנס לאחד הקרונות לשבת איתי, והוא ענה לי שכבר נהיה לו מספיק "פיצוצים" בעיניים בתחנת הרכבת והוא מפחד מעוד "פיצוצים" כאלו בקרונות, ואכן כבר בתחנה (האוניברסיטה בת"א כמדומני) ראיתי שהוא עמד בפינה וניסה למצוא מקום מסתור לעיניים ללא הצלחה, בעוד שאני חיפשתי עובד רכבת לבירור נושא מסוים וחטפתי יותר מידי "פיצוצים" כאלו, ומבחינתו הוא לא הבין למה אני מסתובב בתחנה ולא עומד לידו לדבר איתו דברי תורה, ברכבת אמרתי לו שאני רוצה ללמוד בנסיעה וכמעט וא"א לעשות זאת בעמידה ליד הדלתות, ולכן חיפשתי מקום ליד גבר וישבתי, לא יודע כמה זמן עמד שם עד שראה שגם בדלתות יש "פיצוצים" והאם ישב באחד הקרונות.
הוא גם שאל אותי האם כדאי לחזור ברכבת לכיוון בני ברק ומשם 402 לירושלים בשביל לחסוך בפריצות בתחנות רכבת אחרות, הסברתי לו שהרכבת לא מגיעה ישירות לבני ברק ויצטרך לעבור בתחנה בת"א, וגם שהתחנה בב"ב לא נקייה ונמצאת בשולי ב"ב ליד ת"א, ומשם יהיה לו דרך ברגל עד 402 שגם היא לא בהכרח נקייה למרות שהיא נקראת ב"ב, נראה לי שלבסוף ה' זימן לו רכב טרמפ' חזור ישירות לירושלים וחסך ממנו "פיצוצים" נוספים.
אשרי העם שככה לו, אשרי העם שה' אלוהיו.
במחילת כבודך אבאר דברי
נזק לנשמה יש מכל ראיה של כל רשע
אני דיברתי על ההרהורים הרעים
שברגע שתבין שאתה מלך חשוב שזכה ללמוד בשנה האחרונה כמה מסכתות וכמה סוגיות עצומות ואילו היא הכלבה לא יודעת אפילו לקרוא מי היא שתצליח לגרום לך אפילו להרהר אחריה
ויראה כבו' איזה דרמה עשית מהרכבת, שעכשיו ההוא שקיבל פיצוצים לעינים עודהו מאושפז בבית חולים של יצר הרע כל פעם שהוא נזכר מהפיצוצים שראה
ואם מראש היה מבטל אותם ביטול גמור ובלי שום עסק היה יושב בפינה ושוקע בספר או באוזניות מבטיחני לו שלא היה מקבל פיצוצים ולא כלום, ולא היה שם לב מי בא ומי הולך יהיה מי שיהיה
ולכן אין זה דומה למי שיאכל בשר וחלב ויחשוב מה שירצה, כי כאן ברגע שאינו נותן את לבו הוא בכלל לא אכל כלום
 
במחילת כבודך אבאר דברי
נזק לנשמה יש מכל ראיה של כל רשע
אני דיברתי על ההרהורים הרעים
שברגע שתבין שאתה מלך חשוב שזכה ללמוד בשנה האחרונה כמה מסכתות וכמה סוגיות עצומות ואילו היא הכלבה לא יודעת אפילו לקרוא מי היא שתצליח לגרום לך אפילו להרהר אחריה
ויראה כבו' איזה דרמה עשית מהרכבת, שעכשיו ההוא שקיבל פיצוצים לעינים עודהו מאושפז בבית חולים של יצר הרע כל פעם שהוא נזכר מהפיצוצים שראה
ואם מראש היה מבטל אותם ביטול גמור ובלי שום עסק היה יושב בפינה ושוקע בספר או באוזניות מבטיחני לו שלא היה מקבל פיצוצים ולא כלום, ולא היה שם לב מי בא ומי הולך יהיה מי שיהיה
ולכן אין זה דומה למי שיאכל בשר וחלב ויחשוב מה שירצה, כי כאן ברגע שאינו נותן את לבו הוא בכלל לא אכל כלום
מחילה, תביא מקור למשפט האחרון שלך
כאן ברגע שאינו נותן את לבו הוא בכלל לא אכל כלום
לדעתי יש הבדל בין אדם שגר באזור מעורב כמו כבודו, שהוא מלומד בדברים כעין אלו ולכן קל לו להסיח דעתו ולהתעלם מזה, אבל אברך שגר באזור חרדי נקי יחסית מרגיש "פיצוץ" בכל מקרה כזה, ומבחינת נפשו הנקייה ששמורה מדברים כאלו זה כמו תאונה, לאדם כזה ברור שקשה לשמור עיניו יותר וכ"ש להסיח דעתו ולהתעלם מכל הסובב, רואים במוחש שאדם שמקבל על עצמו חיזוק בקדושה היצה"ר מתחזק אצלו ביותר, יותר מאצל שאר בנ"א.
 
מה שקיבלנו מרבותינו נ"ע ואשר עדנה בחיים לאורך ימים טובים, הוא שאין להתעקש להלחם עם היצר, אלא להסיח דעת, ללמוד באיזה ספר, וכל כיוצ"ב, והחכם עיניו בראשו, שתמיד יכין אצלו בכיס החליפה איזשהו חומר תורני או אפילו לא תורני, המעניין אותו שיעסיק אותו בזמנים אלו.
 
מה שקיבלנו מרבותינו נ"ע ואשר עדנה בחיים לאורך ימים טובים, הוא שאין להתעקש להלחם עם היצר, אלא להסיח דעת, ללמוד באיזה ספר, וכל כיוצ"ב, והחכם עיניו בראשו, שתמיד יכין אצלו בכיס החליפה איזשהו חומר תורני או אפילו לא תורני, המעניין אותו שיעסיק אותו בזמנים אלו.
כמובן, וגם אוזניות עוזר מאד לתעסוקה, אבל זה ממש לא מונע הרמטית מהעיניים להתרומם או לזוז מידי פעם ולהצרב בראיה אסורה.
המשגיח רבי אליהו לופיאן עצר באמצע הסדר את הלימוד לקריאת תהילים על בחור שהלך לרופא עיניים בת"א והבחור אמר על עצמו שיודע לשמור על עיניו... המשגיח אמר שהבחור נמצא במצב של פיקוח נפש, שכבר לא מרגיש את החומרה שהדבר ובטוח בעצמו שיודע לשמור על עיניו, והוסיף שהוא כבר בן 80 וביום שהוא צריך לסוע לתל אביב הוא קורא את כל הספר תהילים כדי להינצל מראיות אסורות, ואיך אדם צעיר חושב שיכול להנצל בכזו קלות.
ולשיטת החברים דכאן, זה תמיהה רבתי, וכי המשגיח שהיה גדול הדור לא יכל להעסיק עצמו בלימוד בנסיעה ולהנצל מראיות אסורות???? ואפילו יתכן שהבחור היה בר אוריין יודע לעשות זאת ולמרות זאת המשגיח אמר שהוא במצב של פיקוח נפש ועצר את הסדר בישיבה לקריאת תהילים על הבחור.
 
נערך לאחרונה:
אני רוצה לעשות סדר, כמדומני שיש פה סוג של שיח חרשים...
הכל מודים שהרגע הראשון של היתקלות העיניים במראה אסור חשיב כאונס (אא"כ איכא דרכא אחרינא או שהמקום מועד לכך ממש) כמבו' בש"ס ב"ב הנזכר, והא ודאי שאם ממשיך להסתכל, או חוזר להסתכל ככלב השב אל קיאו הוא רשע גמור ולא יועילו כל טצדקי "אותי זה לא מגרה" או מחשבות על הדמיון בין המראה לכלבה... כל הדיון שלכם שהתפתח פה הוא איך לטפל במה שכבר ראו, ובזה אכן כדאי להסיר המחשבות מליבו כמפורט לעיל, מה שמצינו אצל גדו"י שנזהרו מכל הסתכלות הכוונה להסתכלות במזיר שגם להימנע ממנה צריך לפחות ספר תהילים... אם כי טענות אלו אין בהם כדי להתיר לילך לפארק פרוץ מכיוון ששם יש סכנה שיכשל בראיה במזיד שהרי היא כאכילת מאכלות אסורות, לדעת חלק מהראשונים מדובר באיסור דאורייתא! ולכן אני חוזר למה שכתבתי שהכל לפי העניין ואי אפשר לקבוע בכך מסמרות, והחכם עיניו בראשו.
 
מה שמצינו אצל גדו"י שנזהרו מכל הסתכלות הכוונה להסתכלות במזיד שגם להימנע ממנה צריך לפחות ספר תהילים...
נגעת בדיוק בנקודה הנידונת כאן, האם כל אדם יכול להמנע בקלות גם ללא ספר תהילים או לא, ומהחכמים דכאן נשמע שאדם שמבין שהיא כמו כלבתא או שלומד בספר יכול להמנע בקלות ללא ספר תהילים, וע"ז הגבתי שאולי זה רק אצל המתגוררים במקומות כאלו שהורגלו בכך, משא"כ בני תורה שמורים שאצלם הנסיון קשה הרבה יותר צריך ספר תהילים וכולי האי ואולי.
 
נגעת בדיוק בנקודה הנידונת כאן, האם כל אדם יכול להמנע בקלות גם ללא ספר תהילים או לא, ומהחכמים דכאן נשמע שאדם שמבין שהיא כמו כלבתא או שלומד בספר יכול להמנע בקלות ללא ספר תהילים, וע"ז הגבתי שאולי זה רק אצל המתגוררים במקומות כאלו שהורגלו בכך, משא"כ בני תורה שמורים שאצלם הנסיון קשה הרבה יותר וצריך ספר תהילים.
אני חולק עליך בפירוש דבריהם, אני מבין שאין כוונתם שעל ידי ההסברים הללו הם נמנעים מהסתכלות אסורה, אלא מתקנים בכך את מה שכבר ראו שלא יביאם לידי הרהורים רעים, כמדומני שגם אתה תסכים עם זה.
נחכה להחכמים שיכריעו לנו למה נתכוונו...
 
אביעה דעתי הענייה בעיקר נושא הפורום

יש לחלק:
1. אם יוצא לצורך מהותי ממש, כגון שצריך לפגוש מישהו, טיפול, אירוע וכו', בזה יש להפעיל את מערכת ה'פטנטים' דלעיל, איך להינצל וכו'.
2. במידה ויוצא לשם 'יציאה' ו'בילוי' אפי' שהוא לשם התרעננות 'נפשית' וכדו' בזה צריך להפעיל מערכת חושבין, ולא להיכנס לגוב האריות עם קסדה וכו'. (מצוי שהולכים ל'באוולינג' וכדו', אני לא חושב שיש היתר ללכת על דעת לעצום את העיניים, זו בדיחה מהלכת... די לנו עם הפריצות במקומות שמחוייבים ללכת, ואנשים מפגרים נותנים שירות, או מקבלים שירות).


נסעתי עם הילדים שלי ב'רכבת' לאחת מערי הצפון לצורך ביקור משפחתי, בדרך היו דברים שא"א לפרטם. בדרך ולאחר הדרך נשאלתי מהם שאלות במראות נגעים. כמה אפשר למכור לילדים סיבות שאולי הם גוים, ושהם מסכנים, ולא למדו, וחולים, וכו' וכו', בסוף זה מענין אותם ולפעמים הם קונים את התשובה ולפעמים נשארים בצ"ע.

'רשימו'
ויש אצלי כלל פשוט, מקומות של פריצות, אפי' עיוורים וחרשים מקבלים השפעה לרעה, אין זה דוקא השפעה דרך הראיה, או השמיעה, אלא עצם השהייה במקומות לא טובים משפיעים לרעה, כמבואר בזוהר הקדוש כמדומני, שמכל איסור נשאר 'רשימו', והרשימו משפיע ומפשיע. 'בריכות' שהם בדרך כלל 'מעורבות' ובימים מיוחדים פתוחות לציבור החרדי, אני לא הולך. (חוץ מהענין של פתיחה בשבת), הציעו לי לבוא לבריכה של אדם חילוני בחינם, לא הלכתי, מהסיבה הנ"ל. חתונות באולמות שבדרך כלל מעורב ויותר גרוע ממעורב, אח"כ מישהו לוקח את האולם ומכשיר את ה'כלים' אבל את ה'אויר' העכור הוא לא מכשיר. 'צימר עם ג'קוזי' שהוא מקום טינופת, מה לנו ולשכור כאלה מקומות.

אשמח לתגובתכם,
עדיף מאנשים 'נטרלים' ולא מי שהלך ל'ג'קוזי' הנ"ל.
 
נערך לאחרונה:
הבה נסכם כך
א. מי שמרגיש שיש לו הרהור אין חולק שאסור להביא עצמו לידי כך
ב. כנ"ל מי שיש עמו ילדים ונערים שאינם "טרודים בעבודתם", כגון ברכבת וכדו', צ"ע גדול אם אפשר להכניסם לנסיון כזה [ואני אישית הייתי משתדל בכל עוז שלא להכניסם לסימני שאלות שא"א לדעת מתי יצוצו ואיפה, וממש בימים אלו הגיעו לביתי אמא חסידית ובנה שנמצא כעת במצב כזה ה' ירחם]
ג. בפארקים שהאבא עסוק עם הילדים ורץ איתם וכו' ומעסיק עצמו יש לו על מי לסמוך, וכן בכל כיו"ב שטרוד בענייניו ומרגיש ששולט על עצמו א"א לומר שאסור
ד. במקומות שהפריצות מעבר לנורמה כגון בריכוזי המים וכדו' מי שמכניס עצמו לשם נקרא רשע, ומי שבמקרה נקלע למצב כזה וליכא דרכא אחרינא ועוצם עיניו מראות ברע אשריו ואשרי חלקו

באולינג וג'קוזי לא ידעתי מה הם לעת עתה
 
אביעה דעתי הענייה בעיקר נושא הפורום

יש לחלק:
1. אם יוצא לצורך מהותי ממש, כגון שצריך לפגוש מישהו, טיפול, אירוע וכו', בזה יש להפעיל את מערכת ה'פטנטים' דלעיל, איך להינצל וכו'.
2. במידה ויוצא לשם 'יציאה' ו'בילוי' אפי' שהוא לשם התרעננות 'נפשית' וכדו' בזה צריך להפעיל מערכת חושבין, ולא להיכנס לגוב האריות עם קסדה וכו'. (מצוי שהולכים ל'באוולינג' וכדו', אני לא חושב שיש היתר ללכת על דעת לעצום את העיניים, זו בדיחה מהלכת... די לנו עם הפריצות במקומות שמחוייבים ללכת, ואנשים מפגרים נותנים שירות, או מקבלים שירות).


נסעתי עם הילדים שלי ב'רכבת' לאחת מערי הצפון לצורך ביקור משפחתי, בדרך היו דברים שא"א לפרטם. בדרך ולאחר הדרך נשאלתי מהם שאלות במראות נגעים. כמה אפשר למכור לילדים סיבות שאולי הם גוים, ושהם מסכנים, ולא למדו, וחולים, וכו' וכו', בסוף זה מענין אותם ולפעמים הם קונים את התשובה ולפעמים נשארים בצ"ע.

'רשימו'
ויש אצלי כלל פשוט, מקומות של פריצות, אפי' עיוורים וחרשים מקבלים השפעה לרעה, אין זה דוקא השפעה דרך הראיה, או השמיעה, אלא עצם השהייה במקומות לא טובים משפיעים לרעה, כמבואר בזוהר הקדוש כמדומני, שמכל איסור נשאר 'רשימו', והרשימו משפיע ומפשיע. 'בריכות' שהם בדרך כלל 'מעורבות' ובימים מיוחדים פתוחות לציבור החרדי, אני לא הולך. (חוץ מהענין של פתיחה בשבת), הציעו לי לבוא לבריכה של אדם חילוני בחינם, לא הלכתי, מהסיבה הנ"ל. חתונות באולמות שבדרך כלל מעורב ויותר גרוע ממעורב, אח"כ מישהו לוקח את האולם ומכשיר את ה'כלים' אבל את ה'אויר' העכור הוא לא מכשיר. 'צימר עם ג'קוזי' שהוא מקום טינופת, מה לנו ולשכור כאלה מקומות.

אשמח לתגובתכם,
עדיף מאנשים 'נטרלים' ולא מי שהלך ל'ג'קוזי' הנ"ל.
מסכים עם 1 ו-2.
לא יודע מה זה באולינג.
ג'קוזי, נפוץ היום גם בצימרים של שומרי תורה ומצוות, ואינו בהכרח דבר רע, זה סה"כ אמבטיה גדולה עם זרמים חמים שמעסים את הגוף והעצמות, זה אולי בעיה כשמשקיעים בזה כי סוג של תרבות הגוף, אבל לא יותר מזה, וכמו שבריכה כשלעצמה זה לא דבר אסור כך ג'קוזי.
מה זה שונה מסאונה יבשה או רטובה?
ואם כוונתך לצימר חילוני דייקא, אז גם בלי ג'קוזי יש רשימו באויר בכלל הצימר בחדר שינה וכו' ומי שלא חושש לרשימו בחדר שינה למה שיחשוש לרשימו בג'קוזי?
 
לא יודע מה זה באולינג.

ובכן, באולינג, זה משחק קבוצתי הנמצא דרך כלל במקומות בבעלות חילוניים, ויש שם עוד כל מיני אטרקציות למיניהם, המקום בכללותו נקרא 'באולינג'. שאל כל א' שפעם חיפש אטרקציות לבין הזמנים ויסביר לך... בכל אופן, האוירה מתירנית גם בין נותני השירות ולפעמים נמצאים במקום גם עוד הרבה אנשים שאינם דתיים כלל, ואין מתאים לשמירה על נפשינו הרגישה.
ג'קוזי, נפוץ היום גם בצימרים של שומרי תורה ומצוות, ואינו בהכרח דבר רע, זה סה"כ אמבטיה גדולה עם זרמים חמים שמעסים את הגוף והעצמות, זה אולי בעיה כשמשקיעים בזה כי סוג של תרבות הגוף, אבל לא יותר מזה, וכמו שבריכה כשלעצמה זה לא דבר אסור כך ג'קוזי.
מה זה שונה מסאונה יבשה או רטובה?
ואם כוונתך לצימר חילוני דייקא, אז גם בלי ג'קוזי יש רשימו באויר בכלל הצימר בחדר שינה וכו' ומי שלא חושש לרשימו בחדר שינה למה שיחשוש לרשימו בג'קוזי?
אה"נ, ולכן לדעתי כל מקום שיש לחוש ל'רשימו' שכזה, ויש ברירה, אין מה ללכת, כשאין ברירה, הדרינן לדוכתין, ויעשה כל מה שיכול לצמצם בזה.
עכשיו תשאל אותי שאין לדבר סוף, אה"נ מה שאפשר לצמצם בדברים חמורים שכאלו צריך לצמצם, ובפרט במקומות פריצות ממש.
וה' הטוב יצלינו מכל רע.
 
חזור
חלק עליון