אביעה דעתי הענייה בעיקר נושא הפורום
יש לחלק:
1. אם יוצא לצורך מהותי ממש, כגון שצריך לפגוש מישהו, טיפול, אירוע וכו', בזה יש להפעיל את מערכת ה'פטנטים' דלעיל, איך להינצל וכו'.
2. במידה ויוצא לשם 'יציאה' ו'בילוי' אפי' שהוא לשם התרעננות 'נפשית' וכדו' בזה צריך להפעיל מערכת חושבין, ולא להיכנס לגוב האריות עם קסדה וכו'. (מצוי שהולכים ל'באוולינג' וכדו', אני לא חושב שיש היתר ללכת על דעת לעצום את העיניים, זו בדיחה מהלכת... די לנו עם הפריצות במקומות שמחוייבים ללכת, ואנשים מפגרים נותנים שירות, או מקבלים שירות).
נסעתי עם הילדים שלי ב'רכבת' לאחת מערי הצפון לצורך ביקור משפחתי, בדרך היו דברים שא"א לפרטם. בדרך ולאחר הדרך נשאלתי מהם שאלות במראות נגעים. כמה אפשר למכור לילדים סיבות שאולי הם גוים, ושהם מסכנים, ולא למדו, וחולים, וכו' וכו', בסוף זה מענין אותם ולפעמים הם קונים את התשובה ולפעמים נשארים בצ"ע.
'רשימו'
ויש אצלי כלל פשוט, מקומות של פריצות, אפי' עיוורים וחרשים מקבלים השפעה לרעה, אין זה דוקא השפעה דרך הראיה, או השמיעה, אלא עצם השהייה במקומות לא טובים משפיעים לרעה, כמבואר בזוהר הקדוש כמדומני, שמכל איסור נשאר 'רשימו', והרשימו משפיע ומפשיע. 'בריכות' שהם בדרך כלל 'מעורבות' ובימים מיוחדים פתוחות לציבור החרדי, אני לא הולך. (חוץ מהענין של פתיחה בשבת), הציעו לי לבוא לבריכה של אדם חילוני בחינם, לא הלכתי, מהסיבה הנ"ל. חתונות באולמות שבדרך כלל מעורב ויותר גרוע ממעורב, אח"כ מישהו לוקח את האולם ומכשיר את ה'כלים' אבל את ה'אויר' העכור הוא לא מכשיר. 'צימר עם ג'קוזי' שהוא מקום טינופת, מה לנו ולשכור כאלה מקומות.
אשמח לתגובתכם,
עדיף מאנשים 'נטרלים' ולא מי שהלך ל'ג'קוזי' הנ"ל.