• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

יבוא בו דברים שמרן הקדוש זיע"א הנהיג בעצמו קולא בדווקא לעורר הציבור שאינו מעיקר הדין

ב"ה
כעת מוצש"ק 'שופטים' מרן הראש"ל פוסק הדור שליט"א הביא לעניין טלית על הראש בשעת התפילה מנהגו של מרן זיע"א שלא כיסה [רק בשנים האחרונות כיסה] ולשאלת רבנו שליט"א את מרן האבא מדוע, ענה לו בכוונה לא מכסה כדי ללמד הציבור שאין זה מעיקר ההלכה
בשרשור זה יעלה ויבוא מחו"ר הפורום שיח' עוד מנהגים והנהגות בקודש של מרן זיע"א שנהג בהם מעיקר הדין בשביל להורות לציבור כפי עיקר הדין דווקא
ובהיותי במלו'ן אורחי'ם אומר אגב אורח'א כמה 'לימוד' יש בזה שרבנו כביכ' 'מיעט' בעבודת ה' שלו להתעלות בחסידות והנהגות חשובות, וכל כך כי הרגיש חובה וערבות לדור, להורות לעם דבר ה' זו הלכה,
תחת תורתו נחסה ונתלונ'ן עדי יבוא ינון הגואל במהרה בימינו ויבנה בנין אריאל יגל יעקב ישמח ישראל
 
ענין החשמל בשבת שלא עשה גנרטור
כרגע אינני זוכר היכן ראיתי שאמר שנמנע מלעשות כן, מחמת שהעלות וההוצאות רבות, ואם יעשה כן הרבה אברכים יאמרו שכן עיקר הדין ויעשו ויכנסו לדוחק מחמת ממו'ן, וצערא דגופא עדיפא, ולכן עשה כן
 
כל ענין הפפושדו, וכו'.
שלא לומר 7 פעמים למנצח לבני קורח מזמור קודם תקיעת שופר מפני טורח ציבור.
המציא להתחיל בסליחות בפיוט אם אפס רובע הקן להתחיל מזכרון לפניך בשחק.
השמיט פיוט בזכרי על משכבי
 
הרב @מרדכי מיכאלי
אקדים ואומר כי אהבת מרן רבינו עובדיה זי"ע תקועה עמוק בלבי ובנפשי עד אין סוף ואין תכלית.
אבל האם 'מרן הקדוש' אינו תואר המיוחד ושמור דווקא למרן הבית יוסף?
אנחנו בדור של אינפלציה בתוארים.
ולוגש"ע,
החסידים על כל אדמו"ר בן 30 כותבים הרה"ק והגה"ק ושאר ירקות
והבן.
 
הרב @מרדכי מיכאלי
אקדים ואומר כי אהבת מרן רבינו עובדיה זי"ע תקועה עמוק בלבי ובנפשי עד אין סוף ואין תכלית.
אבל האם 'מרן הקדוש' אינו תואר המיוחד ושמור דווקא למרן הבית יוסף?
חשבתי שגם אהבתי תקועה בלבך, אך לאחר הודעה זו נראה שזה מוטל בספק
כי........טרחת וכתבת בכתב כזה שהייתי צריך לכרוע ולהשתחוות לבעל [המסך] בשביל להבין מהו הדבר הכ"כ נורא וחשוב שכתבת בזה
 
אגב שימו לב לכל השרשורים כאן שמתחיל באיזה משו רציני עד שבא אחד ועושה מעשה 'ליצנות' ובמקום לכתוב ענייני נתפס על כאלה ואולי שמא אין לו מה לכתוב על כן הולך לעקיפי'ן וסבב לו סחור סחור אך לכרמא לא קרב וחבל חבל
 
אשמח גם לאינפלציה של מידע אודות הנכתב בשרשור
מסתמא בתור 'בוגר' חזו"ע יש לך כמה וכמה מהני ענייני הלא כך ?!
יש הרבה רק צריך להיזכר,
היה מנהג שלא להוריד התפילין בר"ח רק אחרי הקדיש שקודם מוסף
מרן זיע"א ביטל מנהג זה בכח גדול
כיון שאין בו שום נפק"מ ושום חומרא
 
המנהג נזכר כבר בקובץ מנהגי בית יעקב לרבי אליהו מני.
בירושלים כולם אמרו מאם אפס,
מרן קיצר הענין.
גם המעבר למרום ממרומים בניגון של שואף [קודם שמרן הוסיף שינויים בט' טמנו לי זדי ובאות ש שדי נגבת]
זה של מרן בלבד ואכמ"ל. אנחנו הזקנים יודעים.
גם אזכיר כי מרן היה נוהג לומר לפני אדון הסליחות "יחד יחד" דהיינו שכולם יגידו יחד עימו בקו"ר
והיה אומר : עננו בעת ובעונה הזאת יחד יחד,,
והיו כמה זקנים שחשבו שכך הנוסח המקורי וכשיצא סליחות אור ודרך הלכו לצעוק למרן למה לא כתוב: ומנהג מרן הגראש"ל לומר: יחד יחד,,,,
להודיעך כוחו של מרן,
 
חזור
חלק עליון