• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

יהודי מדאו' וגוי מדרבנן

בגדאד

New member
הסתפקתי מה הדין גוי שטבל לשם גירות והיה עליו חציצה באופן המועיל מדאו' ושאינו מועיל מדרבנן דהינו מיעוט המקפיד או רובו ואינו מקפיד
דלכאו' הרי הוא יהודי מדאו' וגוי מדרבנן האם שייך לומר זאת
 
זכורני כשעסקתי בנושא, שיש מי שכותב שכיוון שביטלו חז״ל טבילה שיש בה חציצה, עקרו גם דינא דאורייתא. כך שגם מהתורה זה אינו מועיל. ואותו גוי נשאר גוי. ולא זכור לי שיש בזה מחלוקת.
(אם זה מאד דחוף, אני יכול לבדוק במחברות. אך זה יקח זמן. אז רק אם זה מאד דחוף. אך זכור לי שזה כתוב)

ומסתבר מאד, כמו בכל מיני דינים מדרבנן שעקרוה לדאורייתא.
 
בכל התורה אין כזה דבר עקרוה לדאוריתא!!
יש רק חייבוהו שוב, או שגזרו עליו דינים,אבל לא מצאנו עקרוה ברמה כזו שיחשיבוהו גוי!! ויפטרוהו ממצוות
 
נערך לאחרונה:
שמעתי מהגר"ד לנדא שאמר ששאל את החזו"א את השאלה הזו ואמר לו דהוא גוי מדרבנן ויהודי מדאו' ובאמת לא יהיה חייב בדיני דרבנן והוא חידוש גדול
 
חזור
חלק עליון