הסתפקתי מה הדין גוי שטבל לשם גירות והיה עליו חציצה באופן המועיל מדאו' ושאינו מועיל מדרבנן דהינו מיעוט המקפיד או רובו ואינו מקפיד
דלכאו' הרי הוא יהודי מדאו' וגוי מדרבנן האם שייך לומר זאת
זכורני כשעסקתי בנושא, שיש מי שכותב שכיוון שביטלו חז״ל טבילה שיש בה חציצה, עקרו גם דינא דאורייתא. כך שגם מהתורה זה אינו מועיל. ואותו גוי נשאר גוי. ולא זכור לי שיש בזה מחלוקת.
(אם זה מאד דחוף, אני יכול לבדוק במחברות. אך זה יקח זמן. אז רק אם זה מאד דחוף. אך זכור לי שזה כתוב)
ומסתבר מאד, כמו בכל מיני דינים מדרבנן שעקרוה לדאורייתא.