• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

יהודי מדאו' וגוי מדרבנן

בגדאד

New member
הסתפקתי מה הדין גוי שטבל לשם גירות והיה עליו חציצה באופן המועיל מדאו' ושאינו מועיל מדרבנן דהינו מיעוט המקפיד או רובו ואינו מקפיד
דלכאו' הרי הוא יהודי מדאו' וגוי מדרבנן האם שייך לומר זאת
 
זכורני כשעסקתי בנושא, שיש מי שכותב שכיוון שביטלו חז״ל טבילה שיש בה חציצה, עקרו גם דינא דאורייתא. כך שגם מהתורה זה אינו מועיל. ואותו גוי נשאר גוי. ולא זכור לי שיש בזה מחלוקת.
(אם זה מאד דחוף, אני יכול לבדוק במחברות. אך זה יקח זמן. אז רק אם זה מאד דחוף. אך זכור לי שזה כתוב)

ומסתבר מאד, כמו בכל מיני דינים מדרבנן שעקרוה לדאורייתא.
 
בכל התורה אין כזה דבר עקרוה לדאוריתא!!
יש רק חייבוהו שוב, או שגזרו עליו דינים,אבל לא מצאנו עקרוה ברמה כזו שיחשיבוהו גוי!! ויפטרוהו ממצוות
 
נערך לאחרונה:
שמעתי מהגר"ד לנדו שאמר ששאל את החזו"א את השאלה הזו ואמר לו דהוא גוי מדרבנן ויהודי מדאו' ובאמת לא יהיה חייב בדיני דרבנן והוא חידוש גדול
 
שמעתי מהגר"ד לנדא שאמר ששאל את החזו"א את השאלה הזו ואמר לו דהוא גוי מדרבנן ויהודי מדאו' ובאמת לא יהיה חייב בדיני דרבנן והוא חידוש גדול
בדיוק השבוע מישהו שאל אותי מה הדין בגר שטבל במקווה שיש בו מים בשיעור לפי הגר"ח נאה, דלפי החזו"א לא מועיל.
האם לאותו גר יש עניין להחמיר כהחזו"א?, דהרי לפי החזו"א הוא גוי. וש"י.
 
שמעתי מהגר"ד לנדו שאמר ששאל את החזו"א את השאלה הזו ואמר לו דהוא גוי מדרבנן ויהודי מדאו' ובאמת לא יהיה חייב בדיני דרבנן והוא חידוש גדול
לא יתכן לומר שיהיה הדרבנן מיקל עליו.
ואיפכא מסתברא, בכה״ג שמדאורייתא אינו מחוייב, אבל הא מיהת יתחייב מדרבנן. אבל כזאת לא מצאנו.
[וי״ל שיתחייב כעין דין חינוך שמצאנו בקטן בכדי שיוכל לקיים את הדאורייתא.]
 
חזור
חלק עליון