• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

יחוה דעת גדול

אשמח אם תאמר לי איפה יש את זה במהדורה הגדולה בכלל, קודם שתשאל היכן זה הכי זול...
אני ראיתיו פעם בכולל 'צילו של היכל' בעיר העתיקה בירושלים.
כמו"כ מפורסם בכמה וכמה אתרי חנויות ספרים, אם כי ברובם אזל מהמלאי.
 
המציאות היא שיש גדול אני ראיתי אצל מי שראיתי וכן ראו כמה מהפורום כל אחד היכן שראה

ולכן אין טעם לדון האם יש כזה דבר או לא ושכל אחד יאמר היכן הוא ראה את זה

אלא היכן אפשר אם בכלל להשיג את זה

ואכתי לא הבנתי היכן אם בכלל אפשר להשיג את זה
 
כונת השואל היא פשוטה. אכן הדפיסו יחוה דעת גדול, אבל כמו ששמעתי מהמפיץ עשו זה רק פעם אחת וכבר אזל זה עידן ועידנין ואין להם שום תכנית להדפיסה עוד הפעם בגודל זה, אם עדין יש באיזה חנות, מהר וקח.
 
טעות?! למה טעות? אני ממש בצער שלא הוציאו מהדורה חדשה בגודל פנינים, כך שלשמחתי אני הוגה במהדורה הישנה, ולצערי איני הוגה במהדורה החדשה.
כמוני כמוך גם אני אוהב ללמוד בגודל הזה, ועוד יותר ללמוד בספרים הישנים (ד"א - אני עדיין לומד עם כה"ח הישן עם הערות כת"י של מרן זיע"א)

אבל יבי"א זה כמו ללמוד גמ' זבחים במהדורת כיס (ולא דף יומי, אלא איזו סוגיא סבוכה עם הראשונים) נראה לי לא מוצלח כ"כ.

ויותר מזה - למה אין כאן טעות להבנתי, כי אם היה חכם להוציא מהדורה כזו, מאור ישראל לא היו מוותרים (וביחו"ד היה שיקול אם לעשות גדול או קטן, ולמסקנה עשו את שתיהם לבדיקה, והוכרח כי יחו"ד הולך רק קטן, בשונה מיבי"א)
 
כמוני כמוך גם אני אוהב ללמוד בגודל הזה, ועוד יותר ללמוד בספרים הישנים (ד"א - אני עדיין לומד עם כה"ח הישן עם הערות כת"י של מרן זיע"א
בפרט מסוים אנו שונים, כי אני אוהב מהדורות חדשות אבל בגודל פנינים.
אבל יבי"א זה כמו ללמוד גמ' זבחים במהדורת כיס (ולא דף יומי, אלא איזו סוגיא סבוכה עם הראשונים) נראה לא לא מולצח כ"כ.
כשלמדתי לאחרונה זבחים לפני כמה שנים, אכן למדתי במהדורת פנינים של עוז והדר.
כל אחד והרגליו.
אני מאמין שאם יוציאו במהדורה קטנה, היא גם תחטף.
 
(וביחו"ד היה שיקול אם לעשות גדול או קטן, ולמסקנה עשו את שתיהם לבדיקה, והוכרח כי יחו"ד הולך רק קטן, בשונה מיבי"א)
לדעתי מה שיחו"ד הגדול לא הלך, הוא משום שפשוט רק הגדילו את הכתב ועשו שוליים רחבות וכך נהיה יחו"ד גדול, אבל אם היו עושים זאת בכתב רגיל כמו ביבי"א היה הולך יותר [אם כי במתכונת זו היחו"ד כולו היה יוצא בשני כרכים בלבד, מה שכלכלית כמובן פחות רווחי, ואולי גם יש בזה גריעות מסוימת שמסדרה של שבעה כרכים שכתב מרן נהיה שתי כרכים בסה"כ].
 
אני חושב שיחוה דעת הקטן יותר נח הכתב לא ממש קטן כמו ביביע אומר הקטן כך שזה גם נח לטלטלו ממקום למקום נסיעות וכדו' ומה גם שהכתב של יחוה דעת הגדול הוא לא כזה אפרש משמועתי ובעיקר השוליים רחבות כזכור לעייל
אך כל אחד כהרגלו ופינוקו עימו.......
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון