בס״ד אני עוסק כעת בהלכות ברכות, ובעת הכתיבה אני מסתפק על סגנון מסויים בכתיבה בכדי לא להעמיס על הקורא וכדי לדעת למה הציבור יותר מתחברים וכמובן שמתאים לי, ולכן צריך לשאול כל מיני סגנונות של קוראים מלבד הסביבה הקרובה.. לכן אשמח לעזרת הת״ח שעוסקים בהלכה תדיר.
א. אני כותב על פי סדר השו״ע סעיף סעיף בס״ד אבל יש דברים שהם לא פרקטיים בזמננו ואותם אני לא מתכוין להכניס לספר ולכן חשבתי לכתוב על פי פרקים לדוגמא: פרק א דיני קדימה בברכות במקום לכתוב סימן רי״א.
ממה שיצא לי רוב הציבור יותר אוהבים לקרוא על פי פרקים, מלבד אלו שלומדים נושא זה לרבנות וכו׳.
ב. בהרבה פעמים השו״ע מביא את לשון הרמב״ם או הטור שהם מעתיקים בעצם את לשון המשנה גמרא או הברייתא, והשו״ע כמובן משנה מעט. במקרים כאלו מצד אחד הלשון הזו לא פרקטית לזמננו ולכן צריך לתרגם אותה לזמננו, ומאידך אי אפשר שלא לכתוב אותה כיוון שהיא יסוד כל הסוגיה, לכן חשבתי להעתיק את לשון השו״ע עם פונט אחר בנפרד בראש העמוד ואז לכתוב את שאר ההלכות המעשיות שיוצאות מזה.
אבל לכאורה בשביל שיראה מקצועי זה מחייב את הספר שיהיה כתוב על פי סעיפים ולא על פי פרקים כמו שכתבתי לעיל.
מחילה על האריכות אשמח לתגובות אשריכם ישראל.
א. אני כותב על פי סדר השו״ע סעיף סעיף בס״ד אבל יש דברים שהם לא פרקטיים בזמננו ואותם אני לא מתכוין להכניס לספר ולכן חשבתי לכתוב על פי פרקים לדוגמא: פרק א דיני קדימה בברכות במקום לכתוב סימן רי״א.
ממה שיצא לי רוב הציבור יותר אוהבים לקרוא על פי פרקים, מלבד אלו שלומדים נושא זה לרבנות וכו׳.
ב. בהרבה פעמים השו״ע מביא את לשון הרמב״ם או הטור שהם מעתיקים בעצם את לשון המשנה גמרא או הברייתא, והשו״ע כמובן משנה מעט. במקרים כאלו מצד אחד הלשון הזו לא פרקטית לזמננו ולכן צריך לתרגם אותה לזמננו, ומאידך אי אפשר שלא לכתוב אותה כיוון שהיא יסוד כל הסוגיה, לכן חשבתי להעתיק את לשון השו״ע עם פונט אחר בנפרד בראש העמוד ואז לכתוב את שאר ההלכות המעשיות שיוצאות מזה.
אבל לכאורה בשביל שיראה מקצועי זה מחייב את הספר שיהיה כתוב על פי סעיפים ולא על פי פרקים כמו שכתבתי לעיל.
מחילה על האריכות אשמח לתגובות אשריכם ישראל.