• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

יצא לאור הספר שרבים רבים ציפו לו ספר "בית ההוראה" האוצר השלם למורה הוראה בהלכות טהרה וענייני רפואה מאת הג"ר יניב נסיר שליט"א ראש בית ההוראה מעין טהור

הספר כולל מעל 600 עמודים, ובו מקובץ כל התוכן הנצרך ללומדי הלכות טהרה ובפרט למורי הוראה בהלכות אלו, בדגש על השאלות הפרקטיות והמצויות, ובפרט בעניני רפואה- הוי אומר שכמעט אין בדיקה רפואית שאין לה מענה בספר - מה המציאות, ומה ההלכה לגבי טהרה, והכל ניתן למצוא בקלות ע"י אינדקס מסודר ומפורט. הספר מחולק לשלש מדורים, מדור מאמרים- ובו הרבה בתורת ה"שימוש" (מצורף גם שיחה שמסר נשיא בית ההוראה הגר"ב שרגא למוצי"ם בסיום השימוש בבית ההוראה ובו הנהגת מורה הוראה). מדור הלכות- ובו ו' פרקים העוסקים: א. מראות הדמים. ב. פרקטיקה הנצרכת למו"ץ. ג. כל סוגי הבדיקות והטיפולים הרפואיים. ד. כלל דיני התקן תוך רחמי. ה. שאלות מצויות [ומקוריות- חדשות] בהלכות הרחקות. ו. חציצה טבילה ומקוואות.
מדור שלישי
שו"ת בארוכה שבו מונחים כל היסודות לדינים שנתבארו בהלכות, כולל כל הנושאים המפורסמים בהם כתב הרב שליט"א שעוררו עניין רב- כמו קונטרס מראה שחור בהיר, קונטרס ההתקנים בהלכה (בתוספת רבה). ועוד תשובות כמו בענין בדיקת פיפל ועוד ועוד.
בנוסף הובאו בספר עוד ענינים הנצרכים ליושב בבית הוראה כמו מס' טלפון של בודקות טהרה בכל רחבי הארץ.

מחיר הספר 60 ש"ח ניתן להשיגו בכל רחבי הארץ ברשת יפה נוף.
לרגל ההוצאה בחודש הקרוב עד ר"ח אדר א' אצל הרב שליט"א ניתן להשיג במחיר 50 ש"ח [בפלא' 0527-150-637]. או אצל דניאל בפל' [0583275724]
[ביפה נוף המחיר תמיד 60].
ישנם מוקדים נוספים של מורי הוראה המוכרים את הספר במקומם כמו ירושלים, בית שמש, עמנואל, נתיבות, אשדוד, קרית גת ועוד.
אם יש שאלות נוספות בשמחה
מצורף מודעה ומצ"ב דוגמא של כמה עמודים מכל מדור
 

קבצים מצורפים

  • חוברת בית ההוראה.pdf
    1.6 MB · צפיות: 107
  • מודעה בית ההוראה.jpeg
    מודעה בית ההוראה.jpeg
    478.9 KB · צפיות: 60
אתמול זכינו להכנס עם הרב אל הגאון הגדול ר' יצחק רצאבי והגאון הגדול ר' אליהו מאדאר, הרבנים מאוד התפעלו מהספר. מצ"ב תמונות.
היום נכנס הרב עם אחד האברכים (לצערי לא זכיתי להתלוות... אבל דליתי הכל חוץ מהתמונות שנחלץ בקרוב...) אל הגאון הגדול ר' דוד יוסף שליט"א, הגר"ד יוסף אמר לרב שהוא מעיין בספרו פסקי שבת על מוקצה תדיר ושהוא מזכיר אותו רבות בספרו הלכה ברורה על מוקצה [שכעת הגר"ד נמצא בחיבורו] ואזי הגר"ד הראה לרב היכן נמצא ספר פסקי שבת בספרייתו יחד עם עוד ספרים חשובים על מוקצה. ושאל על נושאים מסויימים את הרב מדוע לא האריך בהם יותר.
אח"כ הרב הראה לו את הספר החדש בית ההוראה ודברו על דין חשוב ויסודי בספר שהרב העלה להחמיר [ואיני מפרט כי בקשו לא לכתוב כאן דיני טהרה] והגר"ד אמר לו שהוא סובר שזה ברור לאסור וכו' ואכמ"ל. הרב הראה לו עוד ממראות סיום השימוש וחלוקת התעודות של הרבנים מורי ההוראות שהוכשרו ע"י בית ההוראה והגר"ד בירך את הרב שיעשה עוד כהנה וכהנה.
והעניק לרב ספר עם הקדשה [מצ"ב, תמונות מפגישת הגר"ד יגיעו בהמשך ועדיין אינם אצלי.]
 

קבצים מצורפים

  • הגרא מאדאר.jpeg
    הגרא מאדאר.jpeg
    206.9 KB · צפיות: 52
  • הגרי רצאבי.jpeg
    הגרי רצאבי.jpeg
    187.4 KB · צפיות: 53
  • הקדשת הגרד יוסף ספר הלכה ברורה כ.jpeg
    הקדשת הגרד יוסף ספר הלכה ברורה כ.jpeg
    54.5 KB · צפיות: 53
בטעות לא צירפתי התמונות.
מצורף התמונה בה רואים שהגר"ד מראה למו"ר שפסקי שבת בספרייתו והוא מעיין בו תדיר. [התמונה של ההקדשה צולמה בבית הרב, מותר לקרוא משפחה...]
 

קבצים מצורפים

  • IMG_9298.JPG
    IMG_9298.JPG
    6.6 MB · צפיות: 45
  • IMG_9309.JPG
    IMG_9309.JPG
    6.6 MB · צפיות: 35
  • IMG_9300.JPG
    IMG_9300.JPG
    7.6 MB · צפיות: 34
  • IMG_9305.JPG
    IMG_9305.JPG
    6.3 MB · צפיות: 33
  • IMG_9310.JPG
    IMG_9310.JPG
    5.8 MB · צפיות: 40
חזור
חלק עליון