• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • הודפס מחדש ע"י 'המרכז למורשת מרן' הספר "ילקוט יוסף - פורים משולש", עם מגילת אסתר בתוספת ביאורים ממנהיג הדור מרן הראש"ל שליט"א. מחיר מיוחד לזיכוי הרבים: 15 ש"ח בלבד. >> לרכישה ישירה באתר לחצו כאן

ירא שמיים לפי השו״ע

לביא

Well-known member
לא שאלה קשה במיוחד.
כמה פעמים מצינו בשו״ע (ספציפית באורח החיים) שכתב ״וירא שמיים וכו׳״.
יש לציין גם את המקומות המדויקים ואת לשונו במלואה ולא רק את המספר.

הבהרה: לא מדובר רק במקומות שהכוונה לחומרא אלא אפילו הנהגה.
 
תיקון חצות
רש"י ואונקלוס
אין לי זמן כרגע להעתיק את המקומות. סמן למישהו אחר וי.
מהפורום האחר שבו פרסמתי את השאלה, עלה שיש יותר מ-10 מקומות. ודאי שלא אוכל לסמן לך וי.
 
מעניין .... אני מנסה בלי להסתכל... נראה מה אני זוכר....
גבי דבר שבלילתו רכה ובישל שיאכל עם לחם
בתקיעת שופר גבי שני נשימות או בנשימה אחת
גבי טבילת כלים בשבת שראוי ליתן במתנה לגוי
גבי שמו"ת לקרוא רשי ותרגום
גבי ברכה אחרונה על מי צימוקים אם מברך מעין שלוש או נפשות. שישתה בסעודה
 
כוונתנו ל3 דברים שכתב השו"ע שאם יעשה אותם יזכה ליראת שמים, אפילו שהשתמש באותם לשונות "וירא שמים יעשה".. כיוצ"ב שמעתי מהגאון הנאמ"ן שאמר במקום לחפש סגולות, ירא שמים יעשה את שלושת הדברים הנ"ל.
לא בשאר המקומות שכתב, אם מדובר על שאר מקומות אז כתוב גם בדיני קדימה בסי' ריא שיניח החתיכה מעל השלימה ויברך, כל מה שאני כותב מהזיכרון...
ואולי אפשר לחלק, שבשלושת הדברים הנ"ל אלו דברים שאינם מעיקר הדין, ואם יעשה ב"קום עשה" יזכה ליראת שמים, כי זה מעבר להלכה.
ואולי בשאר הדברים אינם מעבר להלכה ממש, אלא דין שנחלקו בו רבותינו הראשונים, והירא שמים הרוצה לצאת ידי כולם יעשה כך..
אבל שוב כל מה שאני כותב מהזיכרון לא יצא לי עדיין לפתוח, אבל מעניין מאוד..
 
מרן השו"ע כתב רק 3 פעמים וירא שמים...
מה עם
ירא שמים יצא ידי שניהם ויעשה שתי זוגות תפילין
או
או״ח סי׳ ט סעיף ו׳
יש אומרים שאין לעשות טלית של פשתן אף על פי שאין הלכה כן ירא שמים יצא את כולם ועושה טלית של צמר רחלים שהוא חייב בציצית מן התורה בלי פקפוק.
גבי דבר שבלילתו רכה ובישל שיאכל עם לחם
אם אפשר או להביא את לשון השו״ע במלואה או לציין מקור, זה מקשה עלי לדעת אם באמת כתוב שם
כוונתנו ל3 דברים שכתב השו"ע שאם יעשה אותם יזכה ליראת שמים, אפילו שהשתמש באותם לשונות "וירא שמים יעשה"..
זה לא כוונתי, אלא כל מקום שכתוב בו בשו״ע ״ירא שמיים״
 
חזור
חלק עליון