טעות, לשיטת השו"ע (סי' תרל"ב ס"א) מותר לישון תחת סכך פסול פחות מד"ט אף אם הוא יותר מג"ט והמשנ"ב (סק"ג) כתב בשם האחרונים שביותר מג"ט אין ישנים תחתיה אע"פ שהסוכה כשירה והק"ל.תשובה פשוטה, בתחילה כתב הרב שד' טפחים פסולה כמו מרן.
ואם היא פחות מד' הסוכה כשרה, אבל יהי אסור לאכול ולישון תחת הסכך הפסול.
שולחן ערוך אורח חיים הלכות סוכה סימן תרלב סעיף אכאשר יש סכך פסול באמצע הסוכה מותר לישון תחתיו רק כאשר הוא פחות מג'
אפשר לפתוח שו"ע לפני שכותבים.לא נראה לי.
צריך לי עיון על
צ"ע, שהרי קיבלנו הוראות מרן בין להחמיר ובין להקל ואפילו אלף פוסקים חולקים על מרן השו"ע אין אנו זזים מהוראותיו ימין ושמאל, שכך לימדנו מרן זצ"ל, בפרט כאן שגם המ"ב כתב להחמיר רק 'לכתחלה', ואנן יש לנו להקל בזה אף לכתחלה, ובפרט שהמחלוקת היא במצוה ולא בברכה, ולפי כללו של מרן זצ"ל מאור עינינו, יש לנו גם לברך מי שיושב בסוכה כזו.מרן שליט"א כתב להחמיר
אבל מרן שליט"א לא הזכיר כלל מדעת מרן, וח"ו ח"ו עשה עצמו כלא ידע את יוסף, ועל זה כתבתי להצריך עיון.בוודאי שהעושה כדעת מרן השו"ע יוצא ידי חובה לכתחילה רק שהמתע"ב
וכמו שמרן שליט"א כתב לחוש לדעת הראב"ד ודעימיה אבל בוודאי שלשיטתו העושה כדעת מרן יוצא ידי חובה
התמיה שלך גדולה כיון שדעת רוב הראשונים שמותר לישון משלושה עד ארבעה וכמדומני שהמאירי מביא בזה מחלוקת ועוד קצת ראשונים אבל פשטות הדבר שמותר וא''כ תמוה שלא פסק כן.צריך לי עיון על מרן מאור עינינו שכתב שמותר לשבת תחת סכך 'פחות מג'', והרי דעת מרן השו"ע להדיא שמותר לשבת אפילו פחות מד', ורק המ"ב הביא שיש מחמירים בין ג' לד', ומאור עינינו שליט"א לא זכר מדברי מרן השו"ע.
הצג קובץ מצורף 26250
הצג קובץ מצורף 26251