• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ו. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

כדעת הגר"א שמצווה לאכול מצה כל שבעה - כן מבואר במהר"י קורקוס!

גרינפלד

Well-known member
בענין המפורסם בשם הגר"א שיש מצווה קיומית לאכול מצה כל שבעה ימים,

והיה מקום לדון שאין זה ממש מצווה אלא ענין [וכמש"כ במקו"א], כדי ליישב מה שהחזו"א לא היה ס"ל כן,
[מיהו במעשה רב משמע שזו מצווה, ולשון הערוך השלחן (סוף סימן תע"ה) "רצון השם"]

או שאין מצווה לאכול דווקא מצות, אלא שאם אוכל מצה - יש מצוה לאכול שמורה,


הראוני במהר"י קורקוס הל' קרבן פסח (פרק י הלכה יג, וחגיגה פרק ב הלכה י) שמתבאר מדבריו שלדעת הרמב"ם חגיגת ארבעה עשר הבאה עם הפסח היא מצווה קיומית,
ודימה לזה מצה כל שבעה, עיין בדבריו.
 
זכור לי שביארו בדעת הגר"א שהוא מכח דעת ר"א שחייב אדם לאכול 14 סעודות בפסח, ולא הספקתי לעיין אם היה מורה לברך על אכילת מצה כל החג, ומסתבר שלא. ועכ"פ כל מה שנוהגים היום לאכול שמורה כל החג זה רק מכח דעה זו!
 

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון