יש כיום כוסות שמוכרים אותם בבית דפוס, שהכוס כשלעצמה נראית חלקה, אך כשממלאים בה מים נראה התמונה שהדפיסו עליה.
והנה מדעת השו"ע [סימן ש"מ סעיף ד] מבואר שאסור לעשות פעולה זו בשבת, אף שאינו מתקיים [שם מדובר על כתב, עיי"ש].
והראו לי בשם מרן הגרש"ז אויערבעך זצ"ל שיש לאסור משום "צובע", שאף צביעה כימית בכלל צביעה.
ואין להחשיבו כפסיק רישיה, מכיון שהצבע נראה רק ע"י נתינת מים בכוס, וא"כ הוי מעשה בידים [הרב אופיר מלכא שליט"א].
אשמח לשמוע חוות דעת ומקורות בעניין.
תודה רבה!!!
והנה מדעת השו"ע [סימן ש"מ סעיף ד] מבואר שאסור לעשות פעולה זו בשבת, אף שאינו מתקיים [שם מדובר על כתב, עיי"ש].
והראו לי בשם מרן הגרש"ז אויערבעך זצ"ל שיש לאסור משום "צובע", שאף צביעה כימית בכלל צביעה.
ואין להחשיבו כפסיק רישיה, מכיון שהצבע נראה רק ע"י נתינת מים בכוס, וא"כ הוי מעשה בידים [הרב אופיר מלכא שליט"א].
אשמח לשמוע חוות דעת ומקורות בעניין.
תודה רבה!!!
