כתב בילקוט יוסף שבת כרך א' חלק ג' סי' רע"א (פרק י') סעיף ס"ג בהערות, שהטעם שמכסים את הפת בכדי שלא יראה בושתו שמקדימים לברך על היין, אין הכוונה מפני שמקדימים את הברכה של היין לפת, אלא מפני שמקדשים על היין ולא על הפת.
ולכאורה צ"ב, שהרי נפסק בשו"ע סי' רצ"ט סעיף ט', שגם בהבדלה צריך לכסות אם יש פת. והרי בהבדלה אין אפשרות לקדש על הפת, ולפי מש"כ בילקו"י (שאין הסיבה היא מפני שהוא מוקדם בפסוק והיה צריך לברך עליו ברכה ראשונה), למה יש לכסותו בהבדלה?
ולכאורה צ"ב, שהרי נפסק בשו"ע סי' רצ"ט סעיף ט', שגם בהבדלה צריך לכסות אם יש פת. והרי בהבדלה אין אפשרות לקדש על הפת, ולפי מש"כ בילקו"י (שאין הסיבה היא מפני שהוא מוקדם בפסוק והיה צריך לברך עליו ברכה ראשונה), למה יש לכסותו בהבדלה?