ידוע שדעת הירושלמי שדוקא אם האור מהלך מתחתיו הוי דאורייתא וכלי ראשון הוא גזירה של חז''ל ובכלי שני לא גזרו
ודעת הרמב''ן בע''ז [עד] שכך הוא שיטת הבבלי שכלי ראשון אינו מדאורייתא כיון שאינו מהלך תחת האור וכל שאינו תחת האור לא נחשב בישול גמור
ומלח וכיו'ב שיש בהם בישול אבל לא גמור חז''ל אסרו בכ''ר [וצ''ל שקלי הבישול בכ''ש אסור מהתורה דיש בו בישול גמור אע''פ שאין האור מהלך תחתיו]
ומאידך גיסא דעת הר''ן שם שנחלקו בזה הבבלי והירושלמי ולדעת הבבלי כ''ר הוא מהתורה ולירושלמי אינו מהתורה
וידוע לדקדק ברמב''ם ס''ל שכ''ר הוא מדרבנן
אבל מאידך הגר''א נוקט שגם הירושלמי לא מתכוון לומר שכ''ר אינו דאורייתא אלא כל דבר שהיה האור מהלך תחתיו הוי דאורייתא אע''פ שכעת אינו באור
ובדעת הב''י לא ידעתי כעת מה דעתו בזה אם הת''ח יוכלו לכתוב בזה .
ודעת הרמב''ן בע''ז [עד] שכך הוא שיטת הבבלי שכלי ראשון אינו מדאורייתא כיון שאינו מהלך תחת האור וכל שאינו תחת האור לא נחשב בישול גמור
ומלח וכיו'ב שיש בהם בישול אבל לא גמור חז''ל אסרו בכ''ר [וצ''ל שקלי הבישול בכ''ש אסור מהתורה דיש בו בישול גמור אע''פ שאין האור מהלך תחתיו]
ומאידך גיסא דעת הר''ן שם שנחלקו בזה הבבלי והירושלמי ולדעת הבבלי כ''ר הוא מהתורה ולירושלמי אינו מהתורה
וידוע לדקדק ברמב''ם ס''ל שכ''ר הוא מדרבנן
אבל מאידך הגר''א נוקט שגם הירושלמי לא מתכוון לומר שכ''ר אינו דאורייתא אלא כל דבר שהיה האור מהלך תחתיו הוי דאורייתא אע''פ שכעת אינו באור
ובדעת הב''י לא ידעתי כעת מה דעתו בזה אם הת''ח יוכלו לכתוב בזה .