• שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

לאחר פסק זמן לחשבון נפש: חזרנו טובים יותר בסיעתא דשמיא!

מענין באמת שתציגו ממצאים כמה הודעות היו לפנ"ז וכמה היום.
לי כמה אמרו שזה מפריע להם. והוציא להם את החשק מלכתוב כאן.
היו ג"כ כמה שכתבו זאת כאן.
דבר ראשון, קשה לאמוד את זה, כיון שיש ימים שיש יותר ויש פחות, וזה תלוי לפי בזמן (ערבי חגים, נושאים בוערים, בין הזמנים וכד'), וגם כל משתמש לפי עניינו (יש כאלו שיש להם גישה לתקופות מסויימות או בימים מסויימים).
בנוסף, השאלה אם לחשבן את מספר ההודעות שהיו באופן כללי מול ההודעות שיש היום, או את מספר ההודעות האיכותיות והענייניות שהיו מול ההודעות שיש היום.
מי שמפריע לו זה שיש מנהל שרואה את ההודעה שלו לפני שהיא מאושרת, בעצם אומר שהוא רוצה לכתוב הודעות בעייתיות ולא מתאימות, ובד"כ הוא מקווה שמנהל לא יראה ואף אחד לא ידווח וזה לא יפריע לאף אחד, וכעת הוא יודע שאין אפשרות שלא יראו.
מי שכותב הודעה תיקנית, אין סיבה שיהיה לו בעיה.
זה לא שאנחנו מסננים הודעות לפי אג'נדה מסויימת, כגון שלא נותנים ביטוי לצד מסויים וכד'.
רוב ככל ההודעות מאושרות, ואלו שאינן זה בד"כ הודעות שמסתבר שמיד היו מדווחים עליהם ובין כך היו נמחקים. (או הודעות שטותיות או ריקות וטעויות וכד').
ככה שהמשתמשים מקבלים את ההודעות בצורה טובה יותר, ואין סיבה לא לכתוב הודעה.
אם כל הודעה היתה ממתינה כמה שעות - ניחא. מובן שמשתמשים פחות חפצים בכך. אבל כשהודעה ממתינה בדר"כ כמה דקות או אפי' פחות מזה (ואפי' בשעות הלילה המאוחרות 3-4-5 לפנות בוקר רוב הפעמים ההודעות מאושרות במהירות), אין סיבה שיהיה מניעה להשאיר הודעה שתוכנה בסדר.
 
דבר ראשון, קשה לאמוד את זה, כיון שיש ימים שיש יותר ויש פחות, וזה תלוי לפי בזמן (ערבי חגים, נושאים בוערים, בין הזמנים וכד'), וגם כל משתמש לפי עניינו (יש כאלו שיש להם גישה לתקופות מסויימות או בימים מסויימים).
בנוסף, השאלה אם לחשבן את מספר ההודעות שהיו באופן כללי מול ההודעות שיש היום, או את מספר ההודעות האיכותיות והענייניות שהיו מול ההודעות שיש היום.
מי שמפריע לו זה שיש מנהל שרואה את ההודעה שלו לפני שהיא מאושרת, בעצם אומר שהוא רוצה לכתוב הודעות בעייתיות ולא מתאימות, ובד"כ הוא מקווה שמנהל לא יראה ואף אחד לא ידווח וזה לא יפריע לאף אחד, וכעת הוא יודע שאין אפשרות שלא יראו.
מי שכותב הודעה תיקנית, אין סיבה שיהיה לו בעיה.
זה לא שאנחנו מסננים הודעות לפי אג'נדה מסויימת, כגון שלא נותנים ביטוי לצד מסויים וכד'.
רוב ככל ההודעות מאושרות, ואלו שאינן זה בד"כ הודעות שמסתבר שמיד היו מדווחים עליהם ובין כך היו נמחקים. (או הודעות שטותיות או ריקות וטעויות וכד').
ככה שהמשתמשים מקבלים את ההודעות בצורה טובה יותר, ואין סיבה לא לכתוב הודעה.
אם כל הודעה היתה ממתינה כמה שעות - ניחא. מובן שמשתמשים פחות חפצים בכך. אבל כשהודעה ממתינה בדד"כ כמה דקות או אפי' פחות מזה (ואפי' בשעות הלילה המאוחרות 3-4-5 לפנות בוקר רוב הפעמים ההודעות מאושרות במהירות), אין סיבה שיהיה מניעה להשאיר הודעה שתוכנה בסדר.
חשוב שהדברים הנ"ל נכתבים.
 
דבר ראשון, קשה לאמוד את זה, כיון שיש ימים שיש יותר ויש פחות, וזה תלוי לפי בזמן (ערבי חגים, נושאים בוערים, בין הזמנים וכד'), וגם כל משתמש לפי עניינו (יש כאלו שיש להם גישה לתקופות מסויימות או בימים מסויימים).
בנוסף, השאלה אם לחשבן את מספר ההודעות שהיו באופן כללי מול ההודעות שיש היום, או את מספר ההודעות האיכותיות והענייניות שהיו מול ההודעות שיש היום.
מי שמפריע לו זה שיש מנהל שרואה את ההודעה שלו לפני שהיא מאושרת, בעצם אומר שהוא רוצה לכתוב הודעות בעייתיות ולא מתאימות, ובד"כ הוא מקווה שמנהל לא יראה ואף אחד לא ידווח וזה לא יפריע לאף אחד, וכעת הוא יודע שאין אפשרות שלא יראו.
מי שכותב הודעה תיקנית, אין סיבה שיהיה לו בעיה.
זה לא שאנחנו מסננים הודעות לפי אג'נדה מסויימת, כגון שלא נותנים ביטוי לצד מסויים וכד'.
רוב ככל ההודעות מאושרות, ואלו שאינן זה בד"כ הודעות שמסתבר שמיד היו מדווחים עליהם ובין כך היו נמחקים. (או הודעות שטותיות או ריקות וטעויות וכד').
ככה שהמשתמשים מקבלים את ההודעות בצורה טובה יותר, ואין סיבה לא לכתוב הודעה.
אם כל הודעה היתה ממתינה כמה שעות - ניחא. מובן שמשתמשים פחות חפצים בכך. אבל כשהודעה ממתינה בדר"כ כמה דקות או אפי' פחות מזה (ואפי' בשעות הלילה המאוחרות 3-4-5 לפנות בוקר רוב הפעמים ההודעות מאושרות במהירות), אין סיבה שיהיה מניעה להשאיר הודעה שתוכנה בסדר.
אכן, בד"כ תוך 2-3 דקות זה כבר מפורסם.
אך עדיין, נשמח שלמשתמשים ותיקים תאשרו ישירות, א"א לחשוד את הותיקים פה....
 
כשהודעה ממתינה בדר"כ כמה דקות או אפי' פחות מזה (ואפי' בשעות הלילה המאוחרות 3-4-5 לפנות בוקר רוב הפעמים ההודעות מאושרות במהירות), אין סיבה שיהיה מניעה להשאיר הודעה שתוכנה בסדר.
יישר כח.
בשנה האחרונה אני כמעט לא נכנס לכאן מפני קוצר הזמן וטרדות היומיום..
ואם כבר, סתם מענין.. "המנפים" הצדיקים מקבלים צינתוק צליל וכו' המדווח להם על כל תגובה שנכנסת בזמן אמת.
גם בשעות לא שעות?!
אשריכם!
מענין באמת שתציגו ממצאים כמה הודעות היו לפנ"ז וכמה היום.
לי כמה אמרו שזה מפריע להם. והוציא להם את החשק מלכתוב כאן.
היו ג"כ כמה שכתבו זאת כאן.
האמת אומר, שלאחרונה כתבתי כמה הודעות, ומפאת שלא אושרו לא זכרתי מה כתבתי ובטח לא לעקוב.. ולא ידעתי אם הגיבו להם-זה בד"כ במיילים פעמים שאני רואה.
לוידע מה היה שבגללו עשו גדר וסיג אבל בעיקרו הרעיון מבורך ונצרך.
 
נערך לאחרונה:
האמת אומר, שלאחרונה כתבתי כמה הודעות, ומפאת שלא אושרו לא זכרתי מה כתבתי ובטח לא לעקוב.. ולא ידעתי אם הגיבו להם-זה בד"כ במיילים פעמים שאני רואה.
נראה לי שאתה מתבלבל...
יש רק הודעה אחת שלך שנמחקה, והיה בה רק סמיילים...
 
מי שמפריע לו זה שיש מנהל שרואה את ההודעה שלו לפני שהיא מאושרת
לא זה מה שמפריע לי.
פשוט יורד לי החשק מלהתדיין כאן בפורום. וכשאני נכנס לכאן אני מרגיש כמו שכתבו קודם לכן שכמות הדיונים ירדה.
עצם העובדה שכל תגובה אחת לאחת צריכה אישור, מוריד מזרם הדיון. בדיונים המעטים שהשתתפתי כאן מאז השתנה הפורום, זה מורגש לי ביותר.
 
זה לא שאנחנו מסננים הודעות לפי אג'נדה מסויימת, כגון שלא נותנים ביטוי לצד מסויים וכד'.
אתם בודאי מסננים, והמצחיק שזה לפי אנג'דה לא להביא אפילו קישור לשו"ת מאתר אחר. אני רציתי להביא שאלה ותשובה שכתב אחד המוצי"ם באתר מסויים, ואדרבה התשובה שלו היתה לפי מרן זיע"א וציטט את מרן, ואני בסך הכל רציתי לדעת אם באמת זו כוונת מרן. וישר ערכו את ההודעה ומחקו את הקישור והייתי צריך לטרוח ולהסביר מה המציאות בהלכה. וחבל.
אז בודאי שזה מוציא את החשק.
מה גם, שעיקר הבעיה בהמתנה לאישור זה השקלא וטריא שלא "רצה מהר"
 
האמת אומר, שלאחרונה כתבתי כמה הודעות, ומפאת שלא אושרו לא זכרתי מה כתבתי ובטח לא לעקוב.. ולא ידעתי אם הגיבו להם-זה בד"כ במיילים פעמים שאני רואה.
נראה לי שאתה מתבלבל...
יש רק הודעה אחת שלך שנמחקה, והיה בה רק סמיילים...
לא דייק בלישניה.
מש"כ "ומפאת שלא אושרו" כוונתי היתה "לא אושרו מיידית אלא חיכו לאישור מנהל" ולכן יצאתי מהאתר, ומאז שכחתי לבדוק אם יתחדש משו...

רק סמיילים? לא יודע במה מדובר ולא רלוונטי גם..
 
אתם בודאי מסננים, והמצחיק שזה לפי אנג'דה לא להביא אפילו קישור לשו"ת מאתר אחר. אני רציתי להביא שאלה ותשובה שכתב אחד המוצי"ם באתר מסויים, ואדרבה התשובה שלו היתה לפי מרן זיע"א וציטט את מרן, ואני בסך הכל רציתי לדעת אם באמת זו כוונת מרן. וישר ערכו את ההודעה ומחקו את הקישור והייתי צריך לטרוח ולהסביר מה המציאות בהלכה. וחבל.
איני יודע במה מדובר.
אבל ודאי שיש קווים ברורים. ולא מאפשרים קישור לכל אתר. גם אם התוכן הספציפי בקישור שהבאת הוא בסדר.
ולזה אין כל קשר לאישור הודעות, זה היה נערך גם אם לא היה צריך אישור מנהל.
כוונת הרב @בנימין לוריא שמאשרים הודעות גם אם זה לא מסתדר מאה אחוז עם האג'נדה והרבנים שלנו, מאפשרים דעות אחרות, בתנאי שאינם באים לקנטר. וכפי שידוע לכל באי שער הפורום.
 
איני יודע במה מדובר.
אבל ודאי שיש קווים ברורים. ולא מאפשרים קישור לכל אתר. גם אם התוכן הספציפי בקישור שהבאת הוא בסדר.
ולזה אין כל קשר לאישור הודעות, זה היה נערך גם אם לא היה צריך אישור מנהל.
כוונת הרב @בנימין לוריא שמאשרים הודעות גם אם זה לא מסתדר מאה אחוז עם האג'נדה והרבנים שלנו, מאפשרים דעות אחרות, בתנאי שאינם באים לקנטר. וכפי שידוע לכל באי שער הפורום.
בא, לא הבנתי שו"ת מאתר של רפורמים... בסך הכל מגדולי תורה ספרדים שפחות חביבים עליכם..
 
בא, לא הבנתי שו"ת מאתר של רפורמים... בסך הכל מגדולי תורה ספרדים שפחות חביבים עליכם..
"פחות חביבים", כאילו אנחנו מאן דאמר להחליט בין גדולי הדור.
כולם יודעים שיש למרכז למורשת מרן דרך רבנית ברורה, זה לא סוד.
ואע"פ כן כולם נכחו לראות את הכבוד הגדול שנהגנו בגדו"י שאינם מהחוג שלנו בחודשים האחרונים, למרות כל עשרות השנים האחרונות, ואכמ"ל.

וחשוב להדגיש, איננו באים להתנגח עם אף אחד, כל הגישה והדיבור של "אתם" ו"אנחנו" לא נוח כלל וכלל.
הפורום הוא לא מקום של רווח עבורנו, ולא מקום של כבוד, אלא אדרבה רק נותן ים של עבודה לשמונת המפקחים, שעומלים שעות רבות מידי יום על הפורום למען הגדלת תורה בטהרתה, ובפרט את דרכו ותורתו של מרן רבינו זיע"א. והכל שלא על מנת לקבל פרס.
 
"פחות חביבים", כאילו אנחנו מאן דאמר להחליט בין גדולי הדור.
כולם יודעים שיש למרכז למורשת מרן דרך רבנית ברורה, זה לא סוד.
ואע"פ כן כולם נכחו לראות את הכבוד הגדול שנהגנו בגדו"י שאינם מהחוג שלנו בחודשים האחרונים, למרות כל עשרות השנים האחרונות, ואכמ"ל.

וחשוב להדגיש, איננו באים להתנגח עם אף אחד, כל הגישה והדיבור של "אתם" ו"אנחנו" לא נוח כלל וכלל.
הפורום הוא לא מקום של רווח עבורנו, ולא מקום של כבוד, אלא אדרבה רק נותן ים של עבודה לשמונת המפקחים, שעומלים שעות רבות מידי יום על הפורום למען הגדלת תורה בטהרתה, ובפרט את דרכו ותורתו של מרן רבינו זיע"א. והכל שלא על מנת לקבל פרס.
אני לא משום צד. בסך הכל ראיתי "תורה" במשהו שאף אחד לא דיבר, בנושא איסור והיתר מסויים. והיה שם היתר בשם מרן זיעא, ורציתי לדעת אם באמת זו כוונת מרן.
 
ייש"כ לכל העוסקים במלאכה, השינוי אכן מורגש והוא שינוי מבורך!

באותו יום שהוחלט להשהות את הפורום ולעשות חושבים איך מתקנים את מה שנהיה פה, הבנתי שיש פה עסק עם אנשים בעלי ענווה שמטרתם לשם שמיים. ולמרות שאין דרכי בהודעות מסוג זה בדר"כ, אלא יותר בעניין הדיון ההלכתי, אך צריך גם לדעת לומר מילים טובות ולחזק את הדרך המבורכת שבחרו המנהלים לפורום, וידועים דברי הזוה"ק (ח"ג מו:) שכמו שאדם יתבע בשמים על דיבור של לשה"ר, כך יתבע על שהייתה לו אפשרות להגיד מילה טובה ולא אמר אותה. ע"כ. וד"ב.
 
חזור
חלק עליון