Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
נוֹרמָלִי
בית יוסף אורח חיים סימן קעד אות ז ד"ה ועל כל ומ"ש הרא"ש (שם) שיברך על המים קודם נטילה כלומר אבל לא בין נטילה להמוציא משום דהוי הפסק ולטעמיה אזיל שסובר דההיא דתיכף לנטילה ברכה (מב.) אף במים ראשונים היא כמו שנתבאר בסימן קס"ו. והגהות שכתבו בשם הר"ם שיברך קודם ברכת המוציא אפשר דסבר דההיא דתיכף לנטילה ברכה במים אחרונים דוקא היא או שהוא סובר דברכת המים כיון דצרכי סעודה היא לא הוי הפסק בין נטילה להמוציא. ובהגהות החדשות (שם) כתוב שמברך על המים קודם ברכת המוציא ונטילת ידים וכדברי הרא"ש וכן עיקר.אולם עיין במכתב הראשל"צ דזה לא לדינא
בית יוסף אורח חיים סימן קעד אות ז ד"ה ועל כל
ומ"ש הרא"ש (שם) שיברך על המים קודם נטילה כלומר אבל לא בין נטילה להמוציא משום דהוי הפסק ולטעמיה אזיל שסובר דההיא דתיכף לנטילה ברכה (מב.) אף במים ראשונים היא כמו שנתבאר בסימן קס"ו. והגהות שכתבו בשם הר"ם שיברך קודם ברכת המוציא אפשר דסבר דההיא דתיכף לנטילה ברכה במים אחרונים דוקא היא או שהוא סובר דברכת המים כיון דצרכי סעודה היא לא הוי הפסק בין נטילה להמוציא. ובהגהות החדשות (שם) כתוב שמברך על המים קודם ברכת המוציא ונטילת ידים וכדברי הרא"ש וכן עיקר.
אולם עיין במכתב הראשל"צ דזה לא לדינא