• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

השב להודעה

בית יוסף אורח חיים סימן קעד אות ז ד"ה ועל כל


 ומ"ש הרא"ש (שם) שיברך על המים קודם נטילה כלומר אבל לא בין נטילה להמוציא משום דהוי הפסק ולטעמיה אזיל שסובר דההיא דתיכף לנטילה ברכה (מב.) אף במים ראשונים היא כמו שנתבאר בסימן קס"ו. והגהות שכתבו בשם הר"ם שיברך קודם ברכת המוציא אפשר דסבר דההיא דתיכף לנטילה ברכה במים אחרונים דוקא היא או שהוא סובר דברכת המים כיון דצרכי סעודה היא לא הוי הפסק בין נטילה להמוציא. ובהגהות החדשות (שם) כתוב שמברך על המים קודם ברכת המוציא ונטילת ידים וכדברי הרא"ש וכן עיקר.

אולם עיין במכתב הראשל"צ דזה לא לדינא


חזור
חלק עליון