• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

להוציא ידי חובה בברכת השבח - שאלה על השיעור השבועי

בנימין לוריא

Administrator
חבר צוות
בשיעור השבועי (ואתחנן תשפ"ב) אמר מרן הראש"ל שליט"א:
דברי המאירי.png

ולפי מה שכתב, שבברכות השבח אין דין שומע כעונה (וממילא אין דין "אע"פ שיצא מוציא"), צ"ע על הדין של:
לצאת ידי חובה בתפילת הדרך.png

ואמנם בדברי המאירי (ר"ה כט.) מבואר:
1661017969088.png

וממילא לפי דברי המאירי, אמנם בברכות השבח והנהנין אין את הדין "אע"פ שיצא מוציא", ורק בברכות המצוות אומרים כן. אבל נראה שיש את הדין של שומע כעונה בכל הברכות, וגם בברכות הנהנין והשבח.

ואמנם בהמשך דברי המאירי כתב במפורש: (וזה מה שציטט מרן הראש"ל שליט"א)
1661018643586.png

אבל אם אנחנו פוסקים את המאירי ומבינים בדבריו שאין אדם מוציא את חבירו מדין שומע כעונה, ומכח זה גם אין דין של "אע"פ שיצא מוציא", א"כ אין למעשה יכול אדם להוציא יד"ח את חבירו בתפילת הדרך ובשאר ברכות השבח וברכות הנהנין?
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון