• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

להזמין את האושפזין

מרפסן איגרי

Well-known member
כתב בספר יסוד ושורש העבודה שער יא (האיתון) פרק יג
מבואר בספרים מלשון המאמר הזה"ק הנ"ל, שאם האדם לא יזמין הני אושפיזין קדישין בפיו, אף אם הוא צדיק גמור, אינם באים בסוכתו כלל עכ"ל.

על איזה ספרים הוא מתכוון? כי לא זכיתי להבין היכן זה מדוייק מדברי הזוהר
 
כתב בספר יסוד ושורש העבודה שער יא (האיתון) פרק יג
מבואר בספרים מלשון המאמר הזה"ק הנ"ל, שאם האדם לא יזמין הני אושפיזין קדישין בפיו, אף אם הוא צדיק גמור, אינם באים בסוכתו כלל עכ"ל.

על איזה ספרים הוא מתכוון? כי לא זכיתי להבין היכן זה מדוייק מדברי הזוהר
זוהר אמור קג: ובמתוק מדבש חלק יא דף תרח. וע"ע בזה באריכות נפלאה בשו"ת מרכבות ארגמן חלק ב אורח חיים סימן ג אות ב ואילך
 
זוהר אמור קג: ובמתוק מדבש חלק יא דף תרח. וע"ע בזה באריכות נפלאה בשו"ת מרכבות ארגמן חלק ב אורח חיים סימן ג אות ב ואילך
רואים בזוהר דאפי' רב המנונא סבא היה צריך להזמין את האושפיזין, ומדוייק מכאן, שאלמלא כן לא היו באים אפי' שהוא צדיק.
אמנם השל"ה [סוכה נר מצווה ח] כתב: כשהוא נכנס לסוכה, אזי יזמן בפיו לצדיקים עליונים הנזכרים בסמוך, "כי זה תפארתם" כאשר הם באים בציור רוחני, לסבב אותו מכל צד, שכן היה נוהג רב המנונא סבא כמו שאמרו בפרשת אמור, עכ"ל. ומבואר שהבין אף בדברי הזוה"ק שאי"ז לעיכובא אלא הוא להראות "תפארתם".
 
חזור
חלק עליון