• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

לומדע'ס על חנוכה מגאוני הספרדים - "מרבה חיים" בסגנון המשמרת חיים

תדפיס מתוך ספר מרבה חיים
קושיות ותירוצים
דרך ההבנה בין נושאים דומים
מרבותינו גדולי האחרונים
מעניין מאד
 

קבצים מצורפים

  • unnamed (2).png
    unnamed (2).png
    2.5 MB · צפיות: 14
  • תדפיס מתוך הספר 'מרבה חיים', לרבינו ראש הישיבה שליט''א.pdf
    2.9 MB · צפיות: 41
חבל שכל דבר עם ריח ספרדי זה בעיניך "חביב"
וכל דבר אשכנזי זה מי יודע מה
בהחלט שאלות מעניינות
וזה שהם של החיד"א או החבי"ף זה לא נופל בכהוא זה מגאוני אשכנז
די לקיבוע המחשבתי!
 
חבל שכל דבר עם ריח ספרדי זה בעיניך "חביב"
וכל דבר אשכנזי זה מי יודע מה
בהחלט שאלות מעניינות
וזה שהם של החיד"א או החבי"ף זה לא נופל בכהוא זה מגאוני אשכנז
די לקיבוע המחשבתי!
זה לא יאומן הנחיתות....
מישהו דיבר על ספרדים כאן הוא הגיב עניני ואתה יכול לענות עניני זה לא קשור לספרדים ואין ענין מלהיכנס לזה בלי קשר.
מספיק אם זה זה רק מוריד אותנו
 
זה לא יאומן הנחיתות....
מישהו דיבר על ספרדים כאן הוא הגיב עניני ואתה יכול לענות עניני זה לא קשור לספרדים ואין ענין מלהיכנס לזה בלי קשר.
מספיק אם זה זה רק מוריד אותנו
מה לעשות שהתשובה שלו ממש לא עניינית
לצערנו, אנשים לא קולטים כמה הם מוכנתים ומוהנדסים לחשוב בנושאים אלו כביכול הספרדים הם נחיתיים
 
מה לעשות שהתשובה שלו ממש לא עניינית
לצערנו, אנשים לא קולטים כמה הם מוכנתים ומוהנדסים לחשוב בנושאים אלו כביכול הספרדים הם נחיתיים
מי שמהונדס כאן זה אתה ותחשוב טוב עם עצמך לפני שאתה עונה
 
עיינתי מעט בספר ולא מצאתי בו שום 'לומדעס', ובוודאי לא בסגנון המשמרת חיים.

ליקוט חביב, ותו לא.
לצערי איני מכיר את ספר "משמרת חיים" בפנים,
מה שאני רואה כאן, זה ליקוט מחכמי הספרדים שהולכים במהלך של חילוק בין המצב שעליו נסוב הנידון למקור ממנו לכאו' יש סתירה אליו.
כגון, טומאת הגויים - הרי גוי לא מטמא? - בהכרח הביאו ישראל (אגב, יש לחזק שהיו הרבה מתייוונים)
הרי לא חותמים שמן בחותם בבית המקדש? - יש אופן שכן.
נכון שזה לא כ"כ עונה על ההגדרה "בדרך הנכונה ל"דרך הבנה נכונה בחילוק שבין נושאים דומים אשר נתחלקו בדיניהם" -כדברי המחבר בספרו",
אבל בהחלט הסברים שמחדדים את הדין המדובר לחלק ולומר שהאופן הזה לא קשור אליו.
כך נראה לי.
 
חזור
חלק עליון