יוסף דהן
Well-known member
בענין שכר פסיעות כתב הגאון רבי יהודה צדקה זצ"ל (קול יהודה עמ' רד): השכר הגדול שמקבלים על ההליכה לבית המדרש, כל זה דוקא אם תיכף כשגמר את הפסיעות מיד מתחיל את עשיית המצוה, כגון אדם היוצא מביתו לבית הכנסת או לבית המדרש מקבל שכר על כל פסיעה ופסיעה שעשה לכבוד המקום, במה דברים אמורים אם כשהגיע לבית מדרש התחיל ללמוד מיד, אזי נחשבות כל הפסיעות שהלך מביתו למצוה, כי כל זה מצטרף ללימוד שהחל בו תיכף בכניסתו לבית המדרש, משא"כ אם בא מביתו וקודם שהתחיל ללמוד דיבר לא חשוב מה, כבר נפסקו הפסיעות ולא מצטרפות למצוה. ועל דרך זה יתבאר מאמר תנא דבי אליהו, כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא שנאמר 'הליכות עולם לו' אל תקרי הליכות אלא הלכות, אמתי נחשבים פסיעותיו לבית הכנסת ולבית המדרש למצוה רק שתיכף ומיד מתחיל להתפלל או ללמוד ללא כל הפסק. אשרי המקיים זאת שלא יפסיק בין הפסיעות ובין הלימוד, ואז מצטרפים כולם. ה' יעזור לכולנו לקיים זאת. עכ''ל.
אמנם זכורני שדעת מרן הראש''ל שליט''א שיש לעשות שאר העיסוקים כגון אם נצרך לנקביו טרם הלימוד כדי שיוכל ללמוד ברצף.האם מישהו יודע מקור
אמנם זכורני שדעת מרן הראש''ל שליט''א שיש לעשות שאר העיסוקים כגון אם נצרך לנקביו טרם הלימוד כדי שיוכל ללמוד ברצף.האם מישהו יודע מקור