לימונענע גרוס מה ברכתו?

מה הברכה כשהנענע גרוס וניכר?
שהכל או בורא פרי האדמה?
כיוון שהנענע אינו נאכל בפני עצמו ויש לו דין של תבלין, הוא בא רק להטעים את המשקה ולכן ברכתו "שהכל". מה גם שבפשטות ברכת הנענע למי שאוכל אותה בפני עצמה היא "שהכל"
 
נערך לאחרונה:
גם תפו"א לא אוכלים בלי בישול, וע"כ הנענע לאחר שהניחו אותו בתוך השתיה ראוי לאכילה
לא קרב זה אל זה...
הנענע ראוי לאכילה רק אין דרך לאוכלו בפנ"ע, משא"כ תפו"א שאינו ראוי לאכילה. ואפילו אם תימצי לומר שיש דרך, נענע מוגדר כתבלין ולא כמאכל.
 
האם כבודו יודע למה לא מברכים האדמה על כוס קפה, הרי גרגרי הקפה נמצאים במים, ומ"ש ממרק ירקות?
אני מציע שכבודו ילמד את הסוגיא בברכות דף לט' על מיא דסילקא כסילקא, ורצוי מאוד ללמוד את הב"י בסימן רב' סעיף יא' ובסימן רה' סעיף ב', וע"ע בהליכות עולם ח"ב עמ' פט' והלאה. אני את דעתי העניה אמרתי, כבודו לא חייב לקבל. בשורות טובות.
 
אני מציע שכבודו ילמד את הסוגיא בברכות דף לט' על מיא דסילקא כסילקא, ורצוי מאוד ללמוד את הב"י בסימן רב' סעיף יא' ובסימן רה' סעיף ב', וע"ע בהליכות עולם ח"ב עמ' פט' והלאה. אני את דעתי העניה אמרתי, כבודו לא חייב לקבל. בשורות טובות.
תודה על המ"מ, אני נמצא שם. חוץ מהליכות עולם שלא ראיתי. עכ"פ בקשתי סברות, ואותם לא קבלתי
בשורות טובות
 
חזור
חלק עליון