Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן
כיוון שהנענע אינו נאכל בפני עצמו ויש לו דין של תבלין, הוא בא רק להטעים את המשקה ולכן ברכתו "שהכל". מה גם שבפשטות ברכת הנענע למי שאוכל אותה בפני עצמה היא "שהכל"
לא קרב זה אל זה...
הנענע ראוי לאכילה רק אין דרך לאוכלו בפנ"ע, משא"כ תפו"א שאינו ראוי לאכילה. ואפילו אם תימצי לומר שיש דרך, נענע מוגדר כתבלין ולא כמאכל.
אני מציע שכבודו ילמד את הסוגיא בברכות דף לט' על מיא דסילקא כסילקא, ורצוי מאוד ללמוד את הב"י בסימן רב' סעיף יא' ובסימן רה' סעיף ב', וע"ע בהליכות עולם ח"ב עמ' פט' והלאה. אני את דעתי העניה אמרתי, כבודו לא חייב לקבל. בשורות טובות.
אני מציע שכבודו ילמד את הסוגיא בברכות דף לט' על מיא דסילקא כסילקא, ורצוי מאוד ללמוד את הב"י בסימן רב' סעיף יא' ובסימן רה' סעיף ב', וע"ע בהליכות עולם ח"ב עמ' פט' והלאה. אני את דעתי העניה אמרתי, כבודו לא חייב לקבל. בשורות טובות.