• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

למה אנחנו הכהנים צריכים כל שנה בראש השנה וביום כיפור להרים את הידים... בברכת כהנים כמה וכמה דקות ארוכות.

בתור חזן (בעבר גם בישיבה חשובה של מקובלים) אענה את חלקי, יש צורך לפי הסוד להאריך במקומות מסויימים, ובפרט בתיבת אליך.
ואם קשה לך להחזיק, אתה יכול להוריד בין התיבות.
על פי הסוד ועל פי הפשט אין צורך לענות את הכהנים. נקודה.
את החומרות והכוונות שלך תעשה בינך ובין קונך באישון ליל באפלה בשקט בשקט בלי להפריע לאף אחד.
הכהנים לא צריכים לסחוב אותך נינוח ומסלסל על כפיהם בחום וביזע כל הדרך עד גן עדן.
 
על פי הסוד ועל פי הפשט אין צורך לענות את הכהנים. נקודה.
את החומרות והכוונות שלך תעשה בינך ובין קונך באישון ליל באפלה בשקט בשקט בלי להפריע לאף אחד.
הכהנים לא צריכים לסחוב אותך נינוח ומסלסל על כפיהם בחום וביזע כל הדרך עד גן עדן.
מקום שנוהגים כך, הכהן לא חייב לבוא להתפלל.
 
הסיבה לאריכות במקור הייתה בגלל ריבוי הכוונות שיש במילים אלו. והחזן המקובל היה מאריך כדי להספיק לכוון.
היום נשארו המנגינות בלי הכוונות.
החיצוניות בלי הפנימיות.
והכהנים והעם העומדים בעזרה המה סובלים את משא החזן..
 
הסיבה לאריכות במקור הייתה בגלל ריבוי הכוונות שיש במילים אלו. והחזן המקובל היה מאריך כדי להספיק לכוון.
היום נשארו המנגינות בלי הכוונות.
החיצוניות בלי הפנימיות.
והכהנים והעם העומדים בעזרה המה סובלים את משא החזן..
ישר כח על הדברים.
 
הסיבה לאריכות במקור הייתה בגלל ריבוי הכוונות שיש במילים אלו. והחזן המקובל היה מאריך כדי להספיק לכוון.
היום נשארו המנגינות בלי הכוונות.
החיצוניות בלי הפנימיות.
והכהנים והעם העומדים בעזרה המה סובלים את משא החזן..
כנ"ל גם בזכרנו לחיים ובאוחילה לאל.
 
יצחק כהן הי"ו תנוח דעתך אני גם ביומים של ר''ה חשבתי על אחינו הכהנים שהם סובלים בתוצאות של המנגינות
מספרים על הכהן הגדול חכם שלום זצוק''ל שפעם אחת באמצע ברכת הכהנים של אחד מהתפילות של ימים נוראים החזן האריך בברכת כהנים כנהוג ובאמצע הברכה חכם שלום גער בחזן כמובן לא חלילה הרב דיבר באמצע אבל חכם שלום ידע לגעור גם בלי שידבר
 
יצחק כהן הי"ו תנוח דעתך אני גם ביומים של ר''ה חשבתי על אחינו הכהנים שהם סובלים בתוצאות של המנגינות
מספרים על הכהן הגדול חכם שלום זצוק''ל שפעם אחת באמצע ברכת הכהנים של אחד מהתפילות של ימים נוראים החזן האריך בברכת כהנים כנהוג ובאמצע הברכה חכם שלום גער בחזן כמובן לא חלילה הרב דיבר באמצע אבל חכם שלום ידע לגעור גם בלי שידבר
אני שמעתי שסיים ברכת הכהנים ללא הקראת החזן, ואיני יודע מה היה ואם היה בימים נוראים, אבל כך שמעתי.
 
יצחק כהן הי"ו תנוח דעתך אני גם ביומים של ר''ה חשבתי על אחינו הכהנים שהם סובלים בתוצאות של המנגינות
מספרים על הכהן הגדול חכם שלום זצוק''ל שפעם אחת באמצע ברכת הכהנים של אחד מהתפילות של ימים נוראים החזן האריך בברכת כהנים כנהוג ובאמצע הברכה חכם שלום גער בחזן כמובן לא חלילה הרב דיבר באמצע אבל חכם שלום ידע לגעור גם בלי שידבר
אני שמעתי שסיים ברכת הכהנים ללא הקראת החזן, ואיני יודע מה היה ואם היה בימים נוראים, אבל כך שמעתי.
את שני הסיפורים קראתי כמדומני בספר על חכם שלום והובא כאן בפורום באיזה מקומן
 
דווקא אני בתור כהן [כבר כמה עשרות שנים] מאוד נהנה מהסילסול .
מה כל כך קשה לעמוד עם טלית על הראש [וידים למטה בין לבין]

אגב ברכת כהנים [אולי להעביר לאשכול אחר]
מישהו שמע על הסגולה שיש במים שהכהנים נוטלים לברכת כהנים של נעילה?
ראיתי את הסגולה בספר בנין ציון של הרב נתן בן סניור שליט"א
שכן מנהג חלב וכמדומה הביא זאת בשם חכם בן ציון זצ"ל
 
אני כחזן בעיר שהגימטרייה שלה "שירה" משתדל לעשות את המנגינה הזו אך בקיצור...
מצד אחד לשמור על המסורת ומצד שני להתחשב עם הכהנים
ואז מרויח שהם יברכו גם אותי...
 
בשנה הבאה תתפלל בציון הרשב"י שם החזן לא מותח את הרכת כהנים........
אתה לא יודע כמה מותחים שם.
בפרט שבמקום שמתפללים בו הצדיקים מצפת (הברסלבים) בדרך כלל כל שנה בראש השנה המניין שם שומם ובוקשי יש שם 12 מתפללים.
ויש את המקום של הרב שטרן שם מקצרין ברמה הכי טובה שיש.
 
חזור
חלק עליון