יצחק כהן הי"ו
Well-known member
לא על זה דיברתימה כל כך קשה לעמוד עם טלית על הראש [וידים למטה בין לבין]
בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
לא על זה דיברתימה כל כך קשה לעמוד עם טלית על הראש [וידים למטה בין לבין]
ישר כח עכשיו ראיתי חזר ואמץוגם יש על זה מעשה שמרן אמר למשה חבושה על כך. מצורף:
על פי הסוד ועל פי הפשט אין צורך לענות את הכהנים. נקודה.בתור חזן (בעבר גם בישיבה חשובה של מקובלים) אענה את חלקי, יש צורך לפי הסוד להאריך במקומות מסויימים, ובפרט בתיבת אליך.
ואם קשה לך להחזיק, אתה יכול להוריד בין התיבות.
מקום שנוהגים כך, הכהן לא חייב לבוא להתפלל.על פי הסוד ועל פי הפשט אין צורך לענות את הכהנים. נקודה.
את החומרות והכוונות שלך תעשה בינך ובין קונך באישון ליל באפלה בשקט בשקט בלי להפריע לאף אחד.
הכהנים לא צריכים לסחוב אותך נינוח ומסלסל על כפיהם בחום וביזע כל הדרך עד גן עדן.
ישר כח על הדברים.הסיבה לאריכות במקור הייתה בגלל ריבוי הכוונות שיש במילים אלו. והחזן המקובל היה מאריך כדי להספיק לכוון.
היום נשארו המנגינות בלי הכוונות.
החיצוניות בלי הפנימיות.
והכהנים והעם העומדים בעזרה המה סובלים את משא החזן..
כנ"ל גם בזכרנו לחיים ובאוחילה לאל.הסיבה לאריכות במקור הייתה בגלל ריבוי הכוונות שיש במילים אלו. והחזן המקובל היה מאריך כדי להספיק לכוון.
היום נשארו המנגינות בלי הכוונות.
החיצוניות בלי הפנימיות.
והכהנים והעם העומדים בעזרה המה סובלים את משא החזן..
אני שמעתי שסיים ברכת הכהנים ללא הקראת החזן, ואיני יודע מה היה ואם היה בימים נוראים, אבל כך שמעתי.יצחק כהן הי"ו תנוח דעתך אני גם ביומים של ר''ה חשבתי על אחינו הכהנים שהם סובלים בתוצאות של המנגינות
מספרים על הכהן הגדול חכם שלום זצוק''ל שפעם אחת באמצע ברכת הכהנים של אחד מהתפילות של ימים נוראים החזן האריך בברכת כהנים כנהוג ובאמצע הברכה חכם שלום גער בחזן כמובן לא חלילה הרב דיבר באמצע אבל חכם שלום ידע לגעור גם בלי שידבר
יצחק כהן הי"ו תנוח דעתך אני גם ביומים של ר''ה חשבתי על אחינו הכהנים שהם סובלים בתוצאות של המנגינות
מספרים על הכהן הגדול חכם שלום זצוק''ל שפעם אחת באמצע ברכת הכהנים של אחד מהתפילות של ימים נוראים החזן האריך בברכת כהנים כנהוג ובאמצע הברכה חכם שלום גער בחזן כמובן לא חלילה הרב דיבר באמצע אבל חכם שלום ידע לגעור גם בלי שידבר
את שני הסיפורים קראתי כמדומני בספר על חכם שלום והובא כאן בפורום באיזה מקומןאני שמעתי שסיים ברכת הכהנים ללא הקראת החזן, ואיני יודע מה היה ואם היה בימים נוראים, אבל כך שמעתי.
ראיתי את הסגולה בספר בנין ציון של הרב נתן בן סניור שליט"אדווקא אני בתור כהן [כבר כמה עשרות שנים] מאוד נהנה מהסילסול .
מה כל כך קשה לעמוד עם טלית על הראש [וידים למטה בין לבין]
אגב ברכת כהנים [אולי להעביר לאשכול אחר]
מישהו שמע על הסגולה שיש במים שהכהנים נוטלים לברכת כהנים של נעילה?
לא. שם יש עניין להתחנן במילים. אז עוד מובן. אלא אם כן זה חזנות גרידאכנ"ל גם בזכרנו לחיים ובאוחילה לאל.
מה לא? אין בזכרנו לחיים ובאוחילה כוונות?
דווקא ודווקאלאו דווקא
אתה לא יודע כמה מותחים שם.בשנה הבאה תתפלל בציון הרשב"י שם החזן לא מותח את הרכת כהנים........
נתניה, או קדיתא.שירה