• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

למה העם היהודי תמיד נשאר קטן?

דודו

Member
איך זה שאנחנו אחד מהעמים הכי עתיקים בעולם ובכל זאת אנחנו עד היום בין העמים היותר קטנים בעולם?
האם זה משהו שנגזר עלינו מבורא עולם? אם כן אז מה הטעם להילחם בהתבוללות אם בכל מקרה היא חלק ממה שאמור לקרות כדי שנישאר עם קטן?
ואם לא אז למה אנחנו לא מצליחים לגדול? התבוללות יש בעוד עמים
 
ב"ה
שלום וברכה,

מקרא מלא דיבר הכתוב:
לא מרובכם חשק ה' בכם ויבחר בכם, "כי אתם המעט מכל העמים אשר על פני האדמה", כי מאהבת ה' אתכם וכו'. ע"כ.
(דברים פרק ז פסוקים ז-ח).

ובגמרא (חולין פט עמוד א) דרשו בזה, אמר להם הקב"ה לישראל, חושקני בכם, שאפילו שעה שאני משפיע לכם גדולה אתם ממעיטים עצמכם לפני, אבל עובדי כוכבים אינם כן, ע"ש בהרחבה.

כלומר עם ישראל ניחון בסגולה של לא העיקר הכמות, אלא האיכות.
ובמושגים של עם ישראל, רמת האיכות אינה נמדדת בעוצמה, ברעש, וברושם החיצוני, אלא כפי רמת הצניעות, העדינות, הפשטות, והקול דממה דקה,
וכסגולתו ומידתו של מלכנו בעצמו כביכול, שנאמר עליו לא ברוח ה', לא ברעש ה', לא באש ה', אלא "בקול דממה דקה", (מלכים א, פרק יט פסוקים יא-יב).

עם ישראל בעולם הזה אינו כדי "לחיות כאן", אלא בשליחות "לתקן עולם במלכות שדי", ובשביל זה אין צורך בכמות, אלא כל אחד עושה שליחותו בדרכו הוא. ואם שישה מליון נקבעה להם השליחות בזה שימסרו עצמם על קידוש ה', וכן בכל דור בגזירות עמדו עליהם למען יקדשו שמו יתברך בעולם ביתר שאת, ויוכיחו נאמנותם לבוראם בכל מחיר, ופחיתות ערך חיי העולם הזה ביחס לקרבת ה' והדבקות בו בקיום רצונו, אין לך קיום המטרה יותר מזה, ותשועתם האמיתית קיימת לנצח, ותקוותם בכל דור ודור, אם בעולם הזה בגלגולים הבאים, ואם בעולם האמת בעולם שכולו טוב, ואם בעולם הבא לעתיד לבא עולם שכולו ארוך.

המלחמה בהתבוללות אינה בשביל שנוכל לגדול, אנחנו לא מחפשים לגדול, אדרבא כשאומות העולם מבקשים להתגייר אנו משתדלים לדחותם, מכמה טעמים (אין זה המקום לפרטם), וכאמור, סגולתנו דוקא בצניעות ובאיכות, לא בכמות.
אלא טעם המלחמה בהתבוללות היא כדי שלא ילקחו נפשות ישראל קדושות וטהורות, שנשמתם חצובה מתחת כסא הכבוד, והם ניצוץ מהשכינה הקדושה, מכנסת ישראל, ויהיו שבויים בידי היכלות הטומאה והסטרא אחרא, שאז הכאב עליהם הוא גדול ועצום לאין שיעור, וגם יש בזה חילול ה' שאי אפשר לתאר, שחלק ה' עמו שבוי בידי היכלות הטומאה ומיתטנף שם, ע"י שהם מתחברים ומתערבים בגויים, ולומדים ממעשיהם.
ומלבד זאת בכך יש עוד נזק עצום, שהיכלות הטומאה יונקים מהקדושה ביתר שאת.
ועל אלו הסיבות אנו נלחמים בהתבוללות, גם לבטל יניקת היכלות הטומאה מן הקדושה, וגם ובעיקר להחזיר הנשמות היקרות האבודות לצור מחצבתם, ובכל זה בעזרת ה' יתברך לזכות לתקן עולם במלכות שדי, לביאת משיח צדקנו, ולבנין בית קדשנו ופארתנו במהרה בימינו.

בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון