• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

למה ריבנו של עולם! תלושי המזון, ושוב בג"צ הידוע לנו מוציא צו האוסר על 'ר' אריה לחלק את תלושי המזון.....'

אבי רבינא: ‏אליעד שרגא הצליח לעצור את הכספים לנזקקים. בג״צ מוציא כעת צו על תנאי נגד חלוקת תלושי המזון שיזם יו״ר ש״ס אריה דרעי. חלוקת הכספים תיעצר רגע שאחרי שאושרה בועדת הכספים.
 
עמי מימון: ״‏בג״צ יבג״צ. למה? למה הרעות לעם הזה? יש יהודי יקר בן 60 בן לניצולי שואה, חולה אונקולוגי כבר כמה שנים עובר טיפולים קשים. אני כל הזדמנות דואג לו למזון לפני החגים ושבתות לסירוגין. השבוע הוא חייג אלי כולו באורות: השנה לא צריך שתתאמץ עבורי, אקבל תלושים לחג. אז למה?״.



איציק סודרי: ‏״בג״צ גוזל את כבשת הרש למאות אלפי משפחות נזקקות מכל העדות והדתות ערב חג, ונענה לתביעה הקנטרנית של שרגא הג׳ינג׳י שעל פי כל הפרסומים והתחקירים האחרונים הרי שנזקקים, משפחות של נכים וקשיי יום לא בדיוק בראש מעייניו. תנסו לשכנע אותי למה לא צריך דחוף רפורמה משפטית עכשיו. בושה״.
 
אריה ארליך: ״‏בג"ץ זו דוגמה קלאסית לשבע שלא מסוגל להרגיש את הרעב. יושבת קבוצה שבעה ואליטיסטית בגבעת-רם ובהינף קולמוס גוזרת רעב על השכבות החלשות ביותר בחברה, מכל המגזרים והערים, ערב חגי תשרי. חרפת הרעב וחוסר הביטחון התזונתי של מאות אלפי ילדים לא מעניינת אותם, כי הם יכולים והם אדוני הארץ״.

גורמים בכירים בש״ס לעמית סגל: ״מאות אלפי משפחות עניות המכניסות 1,760 שקל לנפש בממוצע לחודש ומחכות בכיליון עיניים לתלושי המזון ובמיוחד בתקופת החגים, תלויות כעת בידי השופט שטיין שמרוויח בממוצע 85,000 שקלים בחודש ומונע מהם 300 שקל תלושי מזון. מנותקים!״.

‏ינון מגל: גורמים בכירים בש״ס בתגובה לצו הביניים של בג״צ: ״אחרי שגבה שכר טרחה של מיליון וחצי שקלים מנכה צה״ל, התפנה עו״ד אליעד שרגא מהתנועה לאיכות השלטון הלבן להתנכל לעניים ביותר ולמנוע את כבשת הרש - חלוקת תלושי המזון שיזם יו״ר ש״ס דרעי לכלל המגזרים, וכל זה ימים לפני כניסת החגים. האכזריות של הג׳ינג׳י לא יודעת שובע״.

יו״ר הועדה לצמצום פערים ח״כ אברהם בצלאל: ״שופטי בג״ץ בהחלטתם התמוהה, פוסלים החלטת ממשלה שקיבלה את אישור כל הגורמים המשפטיים, וגוזרים חרפת רעב על השכבות החלשות ביותר בחברה, מכל המגזרים והערים, רגע לפני חגי תשרי. בלתי מתקבל על הדעת הקלות ראש והיד הקלה על ההדק. היכן החמלה? כנראה שהשבע לעולם לא יבין את הרעב״.
 
דרמה: אליעד שרגא הצליח לעצור את הכספים לנזקקים. בג"ץ מוציא כעת צו על תנאי נגד חלוקת תלושי המזון שיזם השר דרעי.

פה כתוב שהוא הצליח לעשות זאת.

ימ"ש. בן בליעל הוא ידוע כאדם רשע.
 
שואלים למה??? כי יש אנשים מתוכינו שלצערינו עוד מאמינים בבג"צ.
כן, גם ר' אריה הי"ו, שנים רבות שתק והשתיק את נציגי הציבור שלנו כי חשב שעי"כ הבג"צ יבואו לקראתו / לקראתינו, והנה שום דבר, שנאת עמי הארץ לתלמידי חכמים.
כבר ידועים דברי מרן זיע"א על השופטים המטופשים...
כל עוד השופטים שופטים ע"פ חוקות הגויים, אז ודאי שאין שום חמלה, אם נשיא בית המשפט אהרן ברק מצהיר שהוא לא מאמין בהי"ת, והוא עוד העיז לדון בעניני הדת, אז איזה תקוה יש לנו מהם.
תשאלו אותם את מי הם אוהבים יותר, את המחבלים או הערבים, או את הילד החרדי עם הפאות, התשובה ברורה. לצערינו.
 
סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין: ״החלטת בג״ץ לעצור את תלושי המזון היא ביטוי נוסף לפער שבין שופטי בג״ץ לבין העם. זו החלטה שפוגעת בחלשים ובעניים ביותר בחברה, רגע לפני חגי תשרי. משפחות רבות, שמאות השקלים הללו היו קרן אור עבורן, נותרו עם מקרר ריק״.

עוד מיריב לוין: ״קו ישיר מחבר בין הפסיקות הרבות של בג״ץ, שסיכלו את מהלכי הממשלה והכנסת להוצאת המסתננים מהארץ, לבין ההחלטה הזו. הגיע הזמן שבבית המשפט העליון ישבו שופטים מכל חלקי העם. שופטים שמבינים לנפשם ולצרכיהם של מליוני אזרחים, שמחוברים לערכים של רוב העם. לכן אני נאבק למען רפורמה במערכת המשפט״.
 
ח״כ אוריאל בוסו: ״האכזריות שיש בהחלטת בג״צ כנגד תווי המזון שיזם אריה דרעי, למען שורדי השואה, הקשישים, והנזקקים, מלמדת שהשבע לעולם לא יבין את הרעב״.
 
חזור
חלק עליון