• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

לעלות צילום מחזו"ע אבילות

יש לי רק את החוברת של בהלכה ובאגדה שפעמים הוא מצטט הרבה מהחזו''ע
תודה אבל זה פחות יעזור לי.
הרי מה שאני צריך זה לראות אם יש שם ראיה לצדקתך בזמן שיש חתן. ובהלכה ובאגדה ובאבי בעזרי עצמם ציטטו משם. אז לא יועיל לי הליקוטים עצמם. אני רוצה לראות אם במקור יש ראיה או אין.
 
תודה אבל זה פחות יעזור לי.
הרי מה שאני צריך זה לראות אם יש שם ראיה לצדקתך בזמן שיש חתן. ובהלכה ובאגדה ובאבי בעזרי עצמם ציטטו משם. אז לא יועיל לי הליקוטים עצמם. אני רוצה לראות אם במקור יש ראיה או אין.
בילקוי תשפ ח"ג ס' קלא כתוב
מא. בימים שאין אומרים בהם וידוי, אין אומרים בשבת במנחה "צדקתך צדק". אבל כשיש חתן או אבי הבן או סנדק בבית הכנסת, יש לומר צדקתך צדק כמו בכל שבת. וכן אם חל צום תשעה באב ביום ראשון, אומרים בשבת הסמוכה לצום צדקתך. מא)

מא) ראה ילקו"י שבת כרך א' חלק רביעי (סי' רצב הע' יג, עמ' תשב).
 
בילקוי תשפ ח"ג ס' קלא כתוב
מא. בימים שאין אומרים בהם וידוי, אין אומרים בשבת במנחה "צדקתך צדק". אבל כשיש חתן או אבי הבן או סנדק בבית הכנסת, יש לומר צדקתך צדק כמו בכל שבת. וכן אם חל צום תשעה באב ביום ראשון, אומרים בשבת הסמוכה לצום צדקתך. מא)

מא) ראה ילקו"י שבת כרך א' חלק רביעי (סי' רצב הע' יג, עמ' תשב).
ראה כאן שאנחנו יודעים את הילקו"י הזה וכן את שו"ת הראשון לציון שכת כך.
אא שתראה שם את זה שאולי מרן זיע"א כתב אחרת בחזו"ע אבילות. ולכן אני מבקש מישהו שיעלה את זה לפה. (עיקר הדיון על הנושא, אפשר להמשיך שם).
 
ראה כאן שאנחנו יודעים את הילקו"י הזה וכן את שו"ת הראשון לציון שכת כך.
אא שתראה שם את זה שאולי מרן זיע"א כתב אחרת בחזו"ע אבילות. ולכן אני מבקש מישהו שיעלה את זה לפה. (עיקר הדיון על הנושא, אפשר להמשיך שם).
אם צריך אני יכול להעלות את מנהגי הרשלצ ישנו גם באצה''ח שגם כתב ע''ז כמו שהביאו הרב אבי בעזרי
ומה שכתבתי בשרשור השני לפני כמה דקות זה מאותו עמו' שהרב לוי שליט''א ציין לחזו''ע
 
וחוץ מזה יש פעמים שהילקוי כתב משהו וזה יצא לאחר חזו''א אבלות ובמכתבים החדשים שלו כתב לשואל שמה שכתב זה כמו הילקוי הראשון אך חזו''ע משנה אחרונה עיקר.
אין לי את הדוג' בראש אך קראתי זאת בס' ילקוי קיצור אבלות החדש שיש שם מכתבים של הרשלצ שיצא השנה
ויש לומר גם כאן לכאו' שהרשלצ שהרב כתב בשות הרשלצ העתק הדבק

אם תרצה עוד דוג' כיו''ב כתב בילקוי לא לקחת לכתחילה ספר ע''מ להגביה חברו ואילו בחזו'ע אהל זה לכתחילה
ובודאי שהיה חוזר בו
אך כנראה נשמט או משהו כזה כי שאני שאלתי כמה שאלות ע''ז הרב לא השיב
וכן דעת הגרא יוסף להדיא שמותר לכתחילה לקחת ספר ע''מ להגביהו
 
חזור
חלק עליון