אשכנזי שעושה קידוש בבוקר ואוכל רק מיני מזונות ומברך לישב בסוכה, מי שרוצה לצאת יד"ח בקידוש זה, יכול לענות אמן על ברכת לישב בסוכה, או דהוי הפסק (כמו לגבי נשים)?
אשכנזי שעושה קידוש בבוקר ואוכל רק מיני מזונות ומברך לישב בסוכה, מי שרוצה לצאת יד"ח בקידוש זה, יכול לענות אמן על ברכת לישב בסוכה, או דהוי הפסק (כמו לגבי נשים)?
אשכנזי שעושה קידוש בבוקר ואוכל רק מיני מזונות ומברך לישב בסוכה, מי שרוצה לצאת יד"ח בקידוש זה, יכול לענות אמן על ברכת לישב בסוכה, או דהוי הפסק (כמו לגבי נשים)?
לכאורה יש את הס"ס גם לגבי נשים,אבל פה יש עוד טעם שבעיקרון גם אנחנו היינו אמורים לברך על מזונות אבל כך המנהג(כמו באשכול שפתחתי) אז לכאורה למה שיהיה בעיה לענות אמן?
אבל אולי יש שאלה יותר חזקה(נתקלתי בה אצל חמי) אשכנזי שבהבדלה מברך לישב בסוכה על יין,האם פה אנחנו יכולים לענות?
לכאורה לא,כי מ"ש בין זה לבין אישה בקידוש?
אולי לא הובנתי, אבל הדגשתי זאת בשאלה.
השאלה היא לא האם לענות "אמן" על ברכת "לישב בסוכה" של אשכנזי כשהספרדי לא מברל על כגון זה. (שזה כבר הבאנו מש"כ בילקו"H שיענה אמן כיון שיש ס"ס וכו').
השאלה כאן היא מצד ההפסק אחרי ברכת הגפן, כמו שציינתי לגבי נשים.
אולי לא הובנתי, אבל הדגשתי זאת בשאלה.
השאלה היא לא האם לענות "אמן" על ברכת "לישב בסוכה" של אשכנזי כשהספרדי לא מברל על כגון זה. (שזה כבר הבאנו מש"כ בילקו"H שיענה אמן כיון שיש ס"ס וכו').
השאלה כאן היא מצד ההפסק אחרי ברכת הגפן, כמו שציינתי לגבי נשים.
אשכנזי שעושה קידוש בבוקר ואוכל רק מיני מזונות ומברך לישב בסוכה, מי שרוצה לצאת יד"ח בקידוש זה, יכול לענות אמן על ברכת לישב בסוכה, או דהוי הפסק (כמו לגבי נשים)?