• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

לענות אמן על לישב בסוכה של אשכנזי בקידוש

בנימין לוריא

Administrator
חבר צוות
אשכנזי שעושה קידוש בבוקר ואוכל רק מיני מזונות ומברך לישב בסוכה, מי שרוצה לצאת יד"ח בקידוש זה, יכול לענות אמן על ברכת לישב בסוכה, או דהוי הפסק (כמו לגבי נשים)?
 
אשכנזי שעושה קידוש בבוקר ואוכל רק מיני מזונות ומברך לישב בסוכה, מי שרוצה לצאת יד"ח בקידוש זה, יכול לענות אמן על ברכת לישב בסוכה, או דהוי הפסק (כמו לגבי נשים)?
עיין שו"ת יחוה דעת ח"ד סי' ל"א ד"ה ודע.
שעל כל ברכה שלשיטתו לא מברכים, לא יענה אמן אלא יהרהר אמן בליבו
 
אשכנזי שעושה קידוש בבוקר ואוכל רק מיני מזונות ומברך לישב בסוכה, מי שרוצה לצאת יד"ח בקידוש זה, יכול לענות אמן על ברכת לישב בסוכה, או דהוי הפסק (כמו לגבי נשים)?
לכאורה יש את הס"ס גם לגבי נשים,אבל פה יש עוד טעם שבעיקרון גם אנחנו היינו אמורים לברך על מזונות אבל כך המנהג(כמו באשכול שפתחתי) אז לכאורה למה שיהיה בעיה לענות אמן?
אבל אולי יש שאלה יותר חזקה(נתקלתי בה אצל חמי) אשכנזי שבהבדלה מברך לישב בסוכה על יין,האם פה אנחנו יכולים לענות?
לכאורה לא,כי מ"ש בין זה לבין אישה בקידוש?
 
עיין שו"ת יחוה דעת ח"ד סי' ל"א ד"ה ודע.
אולי לא הובנתי, אבל הדגשתי זאת בשאלה.
השאלה היא לא האם לענות "אמן" על ברכת "לישב בסוכה" של אשכנזי כשהספרדי לא מברל על כגון זה. (שזה כבר הבאנו מש"כ בילקו"H שיענה אמן כיון שיש ס"ס וכו').
השאלה כאן היא מצד ההפסק אחרי ברכת הגפן, כמו שציינתי לגבי נשים.
 
אולי לא הובנתי, אבל הדגשתי זאת בשאלה.
השאלה היא לא האם לענות "אמן" על ברכת "לישב בסוכה" של אשכנזי כשהספרדי לא מברל על כגון זה. (שזה כבר הבאנו מש"כ בילקו"H שיענה אמן כיון שיש ס"ס וכו').
השאלה כאן היא מצד ההפסק אחרי ברכת הגפן, כמו שציינתי לגבי נשים.
נכון אבל אם אתה לא יכול לענות איך תגיע להפסק.... אתה שואל על בדיעבד?
 
אשכנזי שעושה קידוש בבוקר ואוכל רק מיני מזונות ומברך לישב בסוכה, מי שרוצה לצאת יד"ח בקידוש זה, יכול לענות אמן על ברכת לישב בסוכה, או דהוי הפסק (כמו לגבי נשים)?
מזה שונה מאישה
לשניכם לא עונים אמן ואם ענו זה הפסק
 
חזור
חלק עליון