• שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

לשים ניילון שולחן על הסכך שלא יכנסו גשמים

אד יעלה

Well-known member
א. לכאורה יש מקום להתיר לשים נילון על הסכך בשעת הגשמים מהטעמים שיתבארו לקמן.

ב. יש פסול של סוכה תחת האילן ובזה נח' הראשונים מה הטעם שלפי רש''י הוא מטעם שני סככים שהתורה פסלה ואילו לדעת הר''ן הפסול כיון שאין ששום משמעות לסכך הכשר -וכל זה לא שייך כאן כיון שהניילון לא עושה צלתה מרובה אלא חמתה מרובה.

ג. גם לאחר שנדון את הניילון בתור חמתה מרובה עדיין יש לדון שהלא נחלקו הראשונים בביאור דברי הגמרא הא קמצטרף סכך פסול בהאי סכך כשר
שלפי ר''ת זה דוקא אם הסכך הפסול מצטרף להשלים שיעור סוכה כדי שיהיה צלתה אבל אם יש צלתה לסוכה לסוכה בלי הסכך הפסול כשר כיון שאומרים דל מהכא סכך פסול אבל לפי ריב''א וראבי''ה הסכך הפסול מבטל את הסכך שתחתיו ואם לאחר הביטול ישאר למטה פחות מצילתה פסול
ובמג''א מבואר שאם יורדים גשמים אפשר לסמוך על ר''ת.

ד.לכאורה כאן מקום יש להתיר לכו''ע כיון שנילון אינו סכך כלל כיון שהוא לא ממעט את השמש ואי''ז סכך ולכו''ע צריך להיות מותרולכן גם מטעם מראית העין[כבגד] אין לאסור.
 
חזור
חלק עליון