עלים לתרופה:
ולכאורה נראה מדברי הספרי שאיסור מלאכה בחוה"מ הוא דאורייתא, שאל"כ מאי חסך הכתוב,
אלא אם נדחוק שה"ושמחת בחגך" - גם מפחית מהעבודה, או שנימא שכיון שהקב"ה ידע שחז"ל יגזרו איסור מלאכה - עשה רק יום אחד,
או שנימא שאכן כל הבעיה היא רק מצד יו"ט אחרון, רק כיון שאין יו"ט אחרון אין חוה"מ.
וקראתם בעצם היום הזה מקרא קודש יהיה לכם (כג, כא). בזוהר הקדוש (צו.) הקשה למה חג השבועות אינו אלא יום אחד, מה שאין כן חג הפסח וחג הסוכות נמשכים שבעה או שמונה ימים".
וב'ספרי' בפרשת ראה (פיסקא קמ) איתא תירוץ נפלא: "רבי שמעון אומר, פסח וחג שאין עונת מלאכה, עשה זה שבעה וזה שמונה, עצרת שהיא עונת מלאכה - אינה אלא יום אחד בלבד, מלמד שחסך הכתוב על ישראל".
וב'ספרי' בפרשת ראה (פיסקא קמ) איתא תירוץ נפלא: "רבי שמעון אומר, פסח וחג שאין עונת מלאכה, עשה זה שבעה וזה שמונה, עצרת שהיא עונת מלאכה - אינה אלא יום אחד בלבד, מלמד שחסך הכתוב על ישראל".
ולכאורה נראה מדברי הספרי שאיסור מלאכה בחוה"מ הוא דאורייתא, שאל"כ מאי חסך הכתוב,
אלא אם נדחוק שה"ושמחת בחגך" - גם מפחית מהעבודה, או שנימא שכיון שהקב"ה ידע שחז"ל יגזרו איסור מלאכה - עשה רק יום אחד,
או שנימא שאכן כל הבעיה היא רק מצד יו"ט אחרון, רק כיון שאין יו"ט אחרון אין חוה"מ.