• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

מדוע יצאו שלוחים על פסח קטן (שאלה ששמעתי)

אי‘ בגמ‘ ר“ה דף י“ח ’על ששה חדשים השליחים יוצאים‘ לאחר שקדשו בית דין בלשכת הגזית את החודש, אם חסר אם מעובר, היו שולחים שליחים להודיע לישראל, על ניסן מפני הפסח, ועל אלול מפני ר“ה שלא יעשו ג‘ ימים מספק, על תשרי מפני המועדות, על אב מפני התענית, על כסליו מפני חנוכה, על אדר מפני פורים, וכשהיה ביהמ“ק קיים היה שולחים גם על אייר מפני פסח קטן. ויש להבין דבשלמא בשאר החדשים צריכים לדעת מתי לעשות פסח או סוכות, כי מי שבא לעלות לרגל הרי יראה מתי הוא יו“ט בביהמ“ק, אלא שיש הרבה יהודים שנשארים בחיפה ובמקום רחוק, צריכים לדעת מתי לשבת בסוכה ולאכול מצה, כי אין כ“כ נפק“מ מתי לצאת מביתם לעלות לירושלים, שאם היה החודש הקודם חסר, צריך לצאת יום אחד מוקדם יותר, אלא עיקר החילוק כדי שידעו במקומות הרחוקים מתי לשבת בסוכה ולאכול מצה וכו‘. אך לגבי פסח שני צ“ע מה הנפק“מ להודיע למקומות הרחוקים שהיום פסח שני ולא אתמול או מחר, שהרי מי שבא לביהמ“ק להקריב פסח שני, שם היו יודעים איך נקבע החודש, וא“כ מה טעם יש ביציאת השליחים להודיע על אייר מפני פסח שני? האם שלחו אותם לבני נוסח ספרד שלא יאמרו תחנון היום? וצ“ע וה‘ יאיר עינינו.
 
אולי יש לומר שהשלוחים יצאו למי שנטמא למת ששה ימים לפני פסח שני וכעת יש נפ"מ אם יש לו מה לעלות לרגל או שלא יספיק להיטהר, מכיון שאם עיברו את החודש יש לו שבעה ימים להיטהר (וצריך להודיעו שיעשה הזאת שלישי ושביעי) ויוכל להקריב הקרבן.
אמנם עדיין יש לעיין דסו"ס יכול לעלות מספק ואי"ז נוגע לכלל ישראל אך כמדומני שיש בזה כדי להניח את הדעת.
 
חזור
חלק עליון