מתוך ה'מגדלות מרקחים':
ושם איש ישראל אשר הוכה את המדינית (כה יד)
בספר זרע יעקב לרבי יעקב גינצבורג זצ"ל מבית דינו של הנודע ביהודה, הביא את קושיית הזוה"ק מדוע נאמר "אשר הוכה" ולא "אשר הכה פינחס". ומיישב הזוה"ק שם, שכיון שעשאו הקב"ה לפינחס כהן גדול, לא רצה הקב"ה להזכירו על הריגה, שאין זה כבודו של כהן להזכר שמו על הריגה.
ובזרע יעקב כתב ליישב, כיון שנעשו לו י"ב ניסים כמבואר במדרש, שלא פירשו ושהצליח להורגן וכו', ואם כן ההריגה לא היתה מכוחו אלא בנס, וכמו "תיעשה המנורה" שנעשית מאליה על ידי נס, הכא נמי "הוכה" מאליו.
ושם איש ישראל אשר הוכה את המדינית (כה יד)
בספר זרע יעקב לרבי יעקב גינצבורג זצ"ל מבית דינו של הנודע ביהודה, הביא את קושיית הזוה"ק מדוע נאמר "אשר הוכה" ולא "אשר הכה פינחס". ומיישב הזוה"ק שם, שכיון שעשאו הקב"ה לפינחס כהן גדול, לא רצה הקב"ה להזכירו על הריגה, שאין זה כבודו של כהן להזכר שמו על הריגה.
ובזרע יעקב כתב ליישב, כיון שנעשו לו י"ב ניסים כמבואר במדרש, שלא פירשו ושהצליח להורגן וכו', ואם כן ההריגה לא היתה מכוחו אלא בנס, וכמו "תיעשה המנורה" שנעשית מאליה על ידי נס, הכא נמי "הוכה" מאליו.