מתוך ה'מגדלות מרקחים':
דבר אל אהרן אחיך ואל יבוא בכל עת אל הקודש (טז ב)
היעב"ץ בספרו "הקשורים ליעקב" דרוש שאגת אריה, כתב להעיר דהנה הרבה ציווים נאמרו בתורה בלשון "דבר אל אהרן", ובאף אחד מהם לא כתיב "אחיך", שהרי הדבר ידוע שאהרן הוא אחיו של משה רבינו, וא"כ למה לי כאן יתור לשון זה של תיבת "אחיך".
והנה בפסיקתא זוטרתי כאן, דבר אל אהרן אחיך, שאמרתי לך עליו "הלא אהרן אחיך הלוי וגו' וראך ושמח בלבו", ע"כ. ונראה דבעל הפסיקתא בא ליישב את הדקדוק הנזכר, דתיבת "אחיך" באה לרמוז דהיינו אהרן שנאמר עליו הלא אהרן "אחיך" הלוי וגו', אבל עדיין צ"ב מה השייכות של כתוב זה לכאן.
ונראה לבאר דברי הפסיקתא, דהנה בתורת כהנים כאן איתא "אהרן בבל יבוא, ואין משה בבל יבוא", וביאר הרמב"ן בריש ויקרא, שמשה רבינו היה נכנס לקודש הקדשים בכל עת שהיה עמו הדיבור, וכ"כ הראב"ד בפירושו על התו"כ. וא"כ היה יכול משה רבינו לחוש שמא תחלש דעתו של אהרן, כשיאמר לו זאת, שהוא לא יבוא, אבל משה רבינו יכול להכנס בכל עת, ועכ"פ אין נאה שיהיה משה מבשרו דבר זה בעצמו. על כן נאמר למשה רבינו דבר אל אהרן "אחיך", הלא הוא אותו אהרן שכאשר נודע לו שמשה יהיה נביא וגואל ולא הוא, וגם אז חשש משה רבינו שתחלש דעתו של אהרן מכך שאחיו הצעיר ממנו יהיה הגואל ולא הוא, ונאמר עליו הלא אהרן "אחיך" וגו' וראך ושמח בלבו, וא"כ גם עכשיו אין לחוש לקנאה, דאדרבה ישמח בגדולתו של אחיו.
דבר אל אהרן אחיך ואל יבוא בכל עת אל הקודש (טז ב)
היעב"ץ בספרו "הקשורים ליעקב" דרוש שאגת אריה, כתב להעיר דהנה הרבה ציווים נאמרו בתורה בלשון "דבר אל אהרן", ובאף אחד מהם לא כתיב "אחיך", שהרי הדבר ידוע שאהרן הוא אחיו של משה רבינו, וא"כ למה לי כאן יתור לשון זה של תיבת "אחיך".
והנה בפסיקתא זוטרתי כאן, דבר אל אהרן אחיך, שאמרתי לך עליו "הלא אהרן אחיך הלוי וגו' וראך ושמח בלבו", ע"כ. ונראה דבעל הפסיקתא בא ליישב את הדקדוק הנזכר, דתיבת "אחיך" באה לרמוז דהיינו אהרן שנאמר עליו הלא אהרן "אחיך" הלוי וגו', אבל עדיין צ"ב מה השייכות של כתוב זה לכאן.
ונראה לבאר דברי הפסיקתא, דהנה בתורת כהנים כאן איתא "אהרן בבל יבוא, ואין משה בבל יבוא", וביאר הרמב"ן בריש ויקרא, שמשה רבינו היה נכנס לקודש הקדשים בכל עת שהיה עמו הדיבור, וכ"כ הראב"ד בפירושו על התו"כ. וא"כ היה יכול משה רבינו לחוש שמא תחלש דעתו של אהרן, כשיאמר לו זאת, שהוא לא יבוא, אבל משה רבינו יכול להכנס בכל עת, ועכ"פ אין נאה שיהיה משה מבשרו דבר זה בעצמו. על כן נאמר למשה רבינו דבר אל אהרן "אחיך", הלא הוא אותו אהרן שכאשר נודע לו שמשה יהיה נביא וגואל ולא הוא, וגם אז חשש משה רבינו שתחלש דעתו של אהרן מכך שאחיו הצעיר ממנו יהיה הגואל ולא הוא, ונאמר עליו הלא אהרן "אחיך" וגו' וראך ושמח בלבו, וא"כ גם עכשיו אין לחוש לקנאה, דאדרבה ישמח בגדולתו של אחיו.