יש מצב לראות? הוא כותב שם במפורש את חידושו שמי שלא אוהב יין לא יברך?בילקוט יוסף ברכות החדש הרב כתב על סימן קעה
לדעת הראש"ל זה לא מצוי כי יצריך להיות בקי ביינות
לענ״ד יש עוד סיבה, כי מכיוון שיש הרבה תנאים בשביל קיום הברכה (לא על השולחן, יותר משובח וכו׳) בעלי בתים עשויים לטעות ולהורות לעצמם, ולכן החליט בילקו״י הישנים להשמיט את הסימן בשביל למנוע ברכה לבטלה.תודה, אבל קצת דחוק לא? וכי כל דין שאינו מצוי אינו מופיע בילקו"י?
אבל בשיעור אמר במפורש: "כדאי להסתכל בילקו"י שמה יש אריכות, כל התנאים כולם".לפני כמה שיעורים הראשל שליט'א אמר שהביא בילקוי עשר תנאים לברכה זו.
ויש לומר שזה בילקי ברכות כת''י ולא שיצא, כמו שמבואר כאן שאין כזה סימן