• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

מדוע נחסר סימן קעה' (הטוב והמטיב) מילקוט יוסף?

Zohar

Active member
שאלה שאני שואל מס' שנים ולא הגעתי לפתרונה, אולי כאן באכסניא יקרה זו אמצא מענה.
מדוע דילג מרן הראשל"צ בילקוט יוסף על סימן קעה' (דיני ברכת הטוב והמטיב) ולא הזכיר בנושא הנ"ל מאומה?
 
לדעת הראש"ל זה לא מצוי כי יצריך להיות בקי ביינות
תודה, אבל קצת דחוק לא? וכי כל דין שאינו מצוי אינו מופיע בילקו"י?
לענ״ד יש עוד סיבה, כי מכיוון שיש הרבה תנאים בשביל קיום הברכה (לא על השולחן, יותר משובח וכו׳) בעלי בתים עשויים לטעות ולהורות לעצמם, ולכן החליט בילקו״י הישנים להשמיט את הסימן בשביל למנוע ברכה לבטלה.
 
לפני כמה שיעורים הראשל שליט'א אמר שהביא בילקוי עשר תנאים לברכה זו
ויש לומר שזה בילקי ברכות כת''י ולא שיצא
כמו שמבואר כאן שאין כזה סימן
נראה לי גם שסי' קע דילג עליו
 
לפני כמה שיעורים הראשל שליט'א אמר שהביא בילקוי עשר תנאים לברכה זו.
ויש לומר שזה בילקי ברכות כת''י ולא שיצא, כמו שמבואר כאן שאין כזה סימן
אבל בשיעור אמר במפורש: "כדאי להסתכל בילקו"י שמה יש אריכות, כל התנאים כולם".
עכ"פ, בעלון כך כתבו:
1692020600641.png
 
חזור
חלק עליון