• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

מהבמבה נעבור לבסלי ..

אחהמ"ר, נראה שדבריו בטעות בהבנה יסודם, ולא עלו על דעת איש, ובדה ביאור ברשב"א מליבו, שס"ל שבעבה מברך אדמה, ואז מתקשה על האוקימתא שהעמיד בדברי הרשב"א מה הסברא בזה, וממציא סברא, ואח"כ מעמיס זאת ברמב"ם ובשו"ע, בעוד שברשב"א אין זכר לדבריו שבעבה לרפואה מברך אדמה.
ואי"ה אפנה לבאר הדברים בהרחבה.
ומ"מ אקוה שבדברי אלו יצאתי יד"ח להוציא מליבם של טועים שיש בדין זה ספק.
 
דברי דוד גולן חלק א עמוד כו ז"ל בהעולה מכל האמור:
על הביסלי מברכים שהכל נהיה בדברו ואע"פ שרובו קמח מחיטה מכיון שלרוב בנ"א אין הכוונה לשבוע באכילתו ואם אוכל בכמות גדולה וכוונתו לשבוע באכילתו יברך במ"מ וברכה אחרונה מעין ג'.
 
דברי דוד גולן חלק א עמוד כו ז"ל בהעולה מכל האמור:
על הביסלי מברכים שהכל נהיה בדברו ואע"פ שרובו קמח מחיטה מכיון שלרוב בנ"א אין הכוונה לשבוע באכילתו ואם אוכל בכמות גדולה וכוונתו לשבוע באכילתו יברך במ"מ וברכה אחרונה מעין ג'.
מן הסתם מבוסס על טעות בהבנת ד' התוס' שכ' לשובע.
 
חזור
חלק עליון