טור סימן תכח:
סימן לקביעות המועדים א"ת ב"ש ג"ר ד"ק ה"ץ ו"פ פי' ביום א' של פסח יהיה לעולם ט' (תשעה) באב וסימן על מצות ומרורים יאכלוהו ביום ב' שבועות ביום ג' בו ר"ה ביום ד' בו קריאת התורה פי' שמחת תורה ביום ה' בו צום כפור ביום ו' פורים שעבר.
ועל שביעי של פסח לא כתוב סימן, ויתכן שאין;
ויש שאמרו ז' עצים, שביום שחל שביעי של פסח - יוצא ט"ו באב, שזהו היום שהפסיקו לכרות עצים למערכה.
עוד היה אפשר לומר ז' ערב פסח שלפניו, עי' בהגר"א יו"ד סי' שצ"ג שזה בכלל המועדים, וכ"ה במנהגי מהר"א טירנא, מובא בסידור וילנא (לפני ויהי נועם של מוצאי שבת).
עוד היה אפשר לומר שבשביעי של פסח התגלה שהקב"ה הוא עזי וזמרת י-ה.
סימן לקביעות המועדים א"ת ב"ש ג"ר ד"ק ה"ץ ו"פ פי' ביום א' של פסח יהיה לעולם ט' (תשעה) באב וסימן על מצות ומרורים יאכלוהו ביום ב' שבועות ביום ג' בו ר"ה ביום ד' בו קריאת התורה פי' שמחת תורה ביום ה' בו צום כפור ביום ו' פורים שעבר.
ועל שביעי של פסח לא כתוב סימן, ויתכן שאין;
ויש שאמרו ז' עצים, שביום שחל שביעי של פסח - יוצא ט"ו באב, שזהו היום שהפסיקו לכרות עצים למערכה.
עוד היה אפשר לומר ז' ערב פסח שלפניו, עי' בהגר"א יו"ד סי' שצ"ג שזה בכלל המועדים, וכ"ה במנהגי מהר"א טירנא, מובא בסידור וילנא (לפני ויהי נועם של מוצאי שבת).
עוד היה אפשר לומר שבשביעי של פסח התגלה שהקב"ה הוא עזי וזמרת י-ה.