• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

מהו שיעור 'כדי שביעה' לגבי ברכהמ"ז שיכול לברך כל זמן ששבע

כמה טוב השם!!!

Well-known member
באופן שאדם אכל כביצה ואף יותר, וכבר עברו 72 דק'
ונקטינן להלכה שכל זמן שהוא שבע יכול לברך ברכהמ"ז באופן שאכל כביצה ומעלה.

מהו שיעור כדי שביעה הזה שכל זמן שהוא שבע יכול לברך
האם שיעור כדי שביעה הכונה שהוא שבע ואינו יכול להכניס עוד כלום לפיו [חוץ ממיני מתיקה שאמרו בגמ' שלזה יש מקום]
או ששיעור שביעה הכונה שאינו רעב, אבל לא בהכרח ששבע
 
נערך לאחרונה:
הוא שיעור כביצה לרוב הפוסקים. ע' כהח סי' קפד סקכ"ב.
אכן מדאו' מתחייבים בברכהמ"ז בשיעור כביצה
אבל זה לא עונה על שאלתי.
אני יחדד יותר את השאלה. באופן שאדם אכל כביצה ואף יותר, וכבר עברו 72 דק'
ונקטינן להלכה שכל זמן שהוא שבע יכול לברך ברכהמ"ז באופן שאכל כביצה ומעלה.

השאלה היא מהו שיעור כדי שביעה הזה שכל זמן שהוא שבע יכול לברך, האם שבע הכוונה שאינו יכול להכניס עוד שום דבר לפיו [חוץ ממיני מתיקה שאמרו בגמ' שלזה יש מקום], או ששבע הכונה שאינו רעב.
 
אכן מדאו' מתחייבים בברכהמ"ז בשיעור כביצה
אבל זה לא עונה על שאלתי.
אני יחדד יותר את השאלה. באופן שאדם אכל כביצה ואף יותר, וכבר עברו 72 דק'
ונקטינן להלכה שכל זמן שהוא שבע יכול לברך ברכהמ"ז באופן שאכל כביצה ומעלה.

השאלה היא מהו שיעור כדי שביעה הזה שכל זמן שהוא שבע יכול לברך, האם שבע הכוונה שאינו יכול להכניס עוד שום דבר לפיו [חוץ ממיני מתיקה שאמרו בגמ' שלזה יש מקום], או ששבע הכונה שאינו רעב.
שתי דינים שונים, כדי שביעה וכדי עיכול.
כדי שביעה ביארנו, כדי עיכול יש כמה שיטות, תכף אצרף בע"ה.
 
בעיקרון ההלכה בזה שהדבר תלוי כמה אכל, אם אכל יותר מכביצה יכול לברך כל זמן שהוא עדיין שבע מאותה אכילה. ואם פחות מכביצה יכול לברך עד 72 דק.
 
חזור
חלק עליון