• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

מהי הגדרת 'לא תיגוש' ונושה

מיכאל מ

New member
מה ההגדרה של 'לא תיגוש' לא תהיה לו כנושה
האם לפי ההגדרה שאסור לעבור לפניו כמבואר בגמ' ברמב"ם ובשו"ע סימן צז - יצא שאברכים בכולל לא יכולים להלוות אחד לשני או חברותא כי פוגשים הם אחד את השני
ומה עושים שאכן מאחר להחזיר ויכול לקחת הלואה האם לבקש גם אסור והמלווה צריך את הכסף מיד מה עושים?
יש למשהו אפילו להפנות לספר יסודי או תשובה ממרן רבי יצחק שליט"א בתודה מראש
 
נערך לאחרונה:
בחינוך (מצוה סז) מבואר שמהות האיסור היא להשפיל ולצער את הלווה ,והיינו כאשר המלווה יודע שאין לו, אז מה תועלת יש בכך שמבקשו הרי רק מצערו ומשפילו. וממילא נראה שכאשר אינו יודע בוודאות אם יש לו או אין לו, שוב אינו מתכוון לדרוך עליו ולהשתרר עליו, אלא רק מעוניין לתת לו תזכורת, וכל שיש עילה וסבירות לקבל את כספו בחזרה, יכול לעשות כן ללא חשש.
 
חזור
חלק עליון