• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

מה ההיתר לכסות עם שמיכה את החמין?????

תמוה מאד למה לא נוהגים בזה כדעת מרן,
בילקוט יוסף כתב שמותר רק מלמעלה ולא מהצד ולא זכיתי להבין החילוק,
אבל בכל אופן חשוב לדעת שגם לדעת הראשון לציון מותר לטמון רק מלמעלה ולא מהצד,
 
מה ההיתר לכסות עם שמיכה את החמין אחר שמרן השולחן ערוך אסר הטמנה במקצת ברנ"ז ס"ח,
מקור המנהג להתיר משום דתרי חומרי לא עבדינן, גם לאסור הטמנה במקצת וגם לומר שחזרו הבגדים להיות מוסיף הבל מחמת החום שבפלטה.
אכן כ”ז בער”ש אבל להטמין לכתחילה בשבת הא אסור אף באינו מוסיף הבל.
ויש מחמירים גם בער”ש משום דהשו”ע החמיר בהני תרי חומרי.
 
אם כבר
האם מותר להניח פיתה על הפלטה בשבת ועליה לתת סיר ריק ע"מ שהפיתה תהיה חמה משני הכיוונים (אשה מבוגרת שכך היא רגילה לאכול פיתות ובשבילה זה עונג)
האם לסבמוך על כך שצידי הפיתה מגולים ודמי לסמיכה הנ"ל או שמא יש לחלק

אשמח לשמוע את חוות דעת חברי הפורום (כמובן הלכתית, ולא לייעץ לה מה לאוכל....)
 
כבר כתב בזה מרן יבי"א ח"ט סימן קח בהערות על אול"צ אות קיט: ז"ל בענין להניח בגדים על הסירים שעל הפלאטה החשמלית או על האש שבכיסוי פח אע"פ שמרן כתב שמחמת האש שתחתיהם חשיב כמטמין בדבר המוסיף הבל מ"מ מהר"ם בן חביב בתשובה כת"י שהובא בשו"ת זכור ליצחק שסמכו ע"ד הרמב"ן וכתב שם הזכור ליצחק שאע"פ שאנו הולכים תמיד אחר הוראות מרן, נראה שכך היה המנהג מימי קדם קודם שהתפשטו הוראות מרן ונשארו במנהגם משום כבוד השבת ע"ש.
 
חזור
חלק עליון