מה החילונים רוצים מאיתנו?

יש יהודי נחמד בשם ינון מגל שאני לא יודע מיהו ומהו, נשמע שהוא שדרן באיזה ערוץ, ולפי הדברים שקיבלתי כאן בשמו נראה שיש לו לב חם ליהדות ולתורה. אפשר שאני טועה ואין לי דרך לברר זאת, עכ"פ אני מביא מה שקיבלתי משמו שיקבל שכר שיחה נאה

העיתונאי ינון מגל בהצהרה דרמטית בפטריוטים: "אני לוקח על עצמי גם בחור ישיבה וגם אברך שאני אממן אותם קבוע. ואם לא יתנו את הכסף, אני אוביל קמפיין גיוס של 65,000 אנשים שייקחו על עצמם לממן בחורי ישיבות. לא יפילו אותנו, לא יפילו את עולם התורה"
ינון מגל.png
 
אתמול ישבתי עם כמה חילונים [יותר נכון מסורתיים ספרדים] 2 מהם מכוחות הביטחון ואמרתי להם בואו נעשה חשבון פשוט
מה איראן ולבנון רוצים מאיתנו?
לקחנו להם את האדמה? לא
התחלנו איתם במלחמה? לא
מה כן?
יש להם מלחמת דת שמתנגדת בתוקף לתרבות המערב
הם מאמינים באללה לפי ההבנה הגסה שלהם ורוצים להשליט את הדת שלהם על כל העולם
להילחם באמריקא הם לא יכולים, כי היא רחוקה מהם וגם גדולה עליהם, וגם באמת שגם באירופה הם מתרבים ומשתלטים
מדינת ישראל כזו קטנה וחמודה הולכת בתלם של תרבות המערב בצורה כזו "יפה"
אפילו לכתוב הי"ד על חייל צריך להתווכח חודש ה"י (לעומתם ששם שמים שגור על פיהם ימש"ו)
הדת של מוסא שנואה על ראשי המדינה ועושים הכל לקבור אותה
הרי לך אמריקא קטנה שמצוה להשמיד ח"ו
אז במקום שראשי המדינה יורידו את הראש ויגידו בואו ניישר קו וניתן כבוד לתורה של משה רבינו, ונחזור להיקראות עם הספר
מה הם עושים הטיפשים האלה
נלחמים בנו ומפריעים לנו ללמוד תורה
ועוד מאשימים אותנו שאנחנו לא מצטרפים למאמץ המלחמתי
כאילו למה שנילחם בשביל הבור שהם חופרים לעצמם?
ואני מתפלא על ראשי הישיבות הדלי"ם והרשים שעוד חשבנו שיש בהם קצת דעת להבין את זה, ועכשיו אני שומע ראש ישיבה גדול שלהם שהחזקתי ממנו כיר"ש ובן תורה שמדבר בהתלהבות על החיילים שמתגייסים ולא משתמטים, ואתה מתחיל להבין למה גדולי הדורות פסלו אותם בצורה כזו נחרצת מההתחלה

החילונים שאמרתי להם כן ניסו להתווכח, אבל כשהם חשבו על הדברים ועשו את החשבון, וגם התחילו לשחזר מה הם זוכרים מהיחס עם הערבים שהם ראו כאן ומה היה בחו"ל, אמרו לי נכון אתה צודק, חייבים להרבות עוד ועוד תורה כאן בארץ.
 
עוד נקודה קטנה שכדאי להדגיש להם
לפני שבועיים בערך אמר אחד מאנשי הצבא [אולי הדובר שלהם אולי הרמטכל לא זוכר] שהחמס זה רעיון , ורעיון אי אפשר לנצח .
ובאמת הוא צודק
אם אתה מנסה לנצח רעיון עם תותחים לא תצליח
אם אין לך רעיון במוח ולא אידיאל רוחני אל תילחם עם מי שכן יש לו אידיאל ורעיון
במקום להיות טיפש בוא תאמץ לעצמך רעיון רוחני, תתחבר לרעיון שאיתו נלחמו אבותינו, ובודאי תנצח
וראה בהודעה הבאה אי"ה
 
מצורף מאמר שכתב מאן דהו שאיני מכירו, ואין לי כוח וזמן לקרוא את כל דבריו, רק שהבנתי שהוא מתייחס לציטוט שהבאתי בהודעה הקודמת, ונראים דבריו דברי טעם

איך מנצחים רעיון? איתי אסמן / יו"ר 'תורת לחימה'

לאחרונה נכנסה לחיינו אמירה מוזרה מאוד, שנצטרך להבין מהיכן היא נובעת: "החמאס זה רעיון, ורעיון אי אפשר לנצח."
את המשפט הזה לא המציא דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי, אמר אותו לפניו מוחמד אשתייה המכונה "ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר" בנובמבר 2023 בריאיון לערוץ צרפתי, לפני פתיחת פסגה הומניטרית למען תושבי עזה שנשיא צרפת מקרון אירח בפריז: "חמאס הוא רעיון, והוא קיים גם בגדה. ישראל לא תוכל לחסלו." ואפשר למצוא ביטוי דומה גם במאמריהם של אנשי שמאל לפני מספר שנים.

מה הוא אותו הרעיון, נבין בהמשך. אך ראשית צריך לדעת שהגישה הזו שחמאס הוא רעיון שאי אפשר לחסל מונחלת בכל מערכת הביטחון, כולל ראש המועצה לביטחון לאומי, צחי הנגבי.
התפיסה התבוסתנית הזו מקובלת על כל פורום מטכ"ל, אחרת דובר צה"ל לא היה מבטא אותה בכלי התקשורת. מדובר בעמדה רשמית של הפיקוד הבכיר בצה"ל.

אין זה פלא שהתקשורת הערבית של האויב מיהרה להדהד את הדברים של הגרי, כדי לתת כח לחמאס להתעצם מול מה שנתפס כ'צבא שלא יכול לנצח'.
ברור כי מה שתא"ל הגרי וראש המל"ל הנגבי אמרו היה פשע לאומי שהיה צריך לגרום לפיטוריהם. אך בכירי צה"ל, שר הביטחון והרמטכ"ל מזוהים לחלוטין עם האמירה הזו, ואפילו היה מי שהסביר שגם נאציזם זה רעיון שאי אפשר לחסל אותו.
תתארו לעצמכם שבזמן מלחמת העולם השנייה ראש ממשלת בריטניה, צ'רצ'יל, היה אומר שנאציזם זה רעיון שאי אפשר לחסל אותו, האם זה היה נותן כח לבעלות הברית לנצח במלחמה או שמא מחזק את היטלר? התשובה ברורה.

האמירה של מערכת הביטחון שאי אפשר לנצח רעיון מעלה תהיה צודקת של לוחמים בשטח: "אם לא רוצים לנצח את החמאס, אז למה בעצם שולחים אותנו להלחם?" גם מג"דים שואלים לא פעם את הדרג מעליהם "מה מטרות המלחמה?". והציבור שואל "אם את החמאס אי אפשר לנצח, לשם מה נהרגו הלוחמים בעזה?"

בתקופה האחרונה, פצחה תקשורת השמאל בקמפיין גיוס חרדים בטענה ש"אין כח אדם בצה"ל". גם העיתון 'מקור ראשון' הצטרף לחגיגה ועשה קריקטורה של תלמיד ישיבה חרדי יושב על גבי לוחם פצוע ששוכב על האלונקה בזמן שלוחמים בשדה הקרב סוחבים אותו. מה שהיה חסר בקריקטורה הזו הוא לראות מי נתן את ההנחיה ללוחמים להיכנס לעזה? וגם השאלה לשם איזו מטרה הם נלחמו ונפצעו, הרי לדעתם של הבכירים ששלחו אותם אי אפשר לנצח את החמאס? הרכיב הזה בולט בהיעדרותו. אלא שדתיים מסויימים מעולם לא עסקו באג'נדות של ראשי מערכת הביטחון. הם גדלו על אמירתו של טרומפלדור "אם צריך גלגל אני גלגל". בזמן שהשמאל דאג להיות הנהג, הדתיים החליפו גלגלים, עסקו בסחיבת אלונקה ולא בטיפול באג'נדות ההזויות של הרמטכ"ל שאי אפשר לנצח את החמאס. ניתוח מציאות בגובה הדשא ולא ברעיונות עומק של אסטרטגיית המלחמה והדרך לניצחון.

אז מה הוא באמת אותו רעיון שאי אפשר לנצח (לדעתם)? הרעיון האיסלאמי הרצחני כמובן, שמתנגד לקיומה של מדינת ישראל ורוצה לרצוח את כל תושביה ואזרחיה היהודים. הרעיון הזה לא קיים רק אצל חמאס, אלא גם אצל חיזבאללה ואיראן ואצל ערבים רבים ביהודה ושומרון וגם בישראל הקטנה. את כל אלו הרמטכ"ל וראש המל"ל לא רוצים, וממילא לא מסוגלים לנצח. מה שיוביל עוד כמה שנים, בסיכוי גבוה חלילה, לטבח הבא. האויב האיסלאמי הרצחני מתעצם ובונה צבא כדי לחסל אותנו, ובמערכת הביטחון שלנו עסוקים בפתרון מדיני-איסלאמי, דהיינו, לרעיון שלדעתם צבאית אי אפשר לנצח!
בכירי צה"ל מחפשים פתרון מדיני-איסלאמי, שמשלים עם הרעיון האיסלאמי, רק כדי לדחות את הטבח הבא, אך אין ביכולתו למנוע אותו. כי לדעתם, רעיון - לא מנצחים.

במצב הנוכחי, גם אם יקומו עוד ארבע אוגדות של חרדים, לא יהיה אפשרי לנצח במלחמה הזו. לא בניין הכוח זה מה שחסר כאן אלא בניין המוח. כי כשהמוח שטוף בתבוסתנות ועולם ערכים של שמאל פרוגרסיבי, הלוחמים שיגויסו עלולים לעמוד שוב במטווח ברווזים בעוטף עזה ובעוטף לבנון כדי לשמור על מדינת ישראל מ"רעיון איסלאמי רצחני שאי אפשר לנצח".

האמת היא שהרמטכ"ל אותו דובר צה"ל מדברר, יודע איך מנצחים רעיונות, בעיקר את הרעיונות היהודיים. לכן הוא דואג לא לקדם את הקצינים הבכירים ההתקפיים והמאמינים בה'. זו הסיבה שהם רדפו את תא"ל עופר וינטר שסימל מבחינת הלוחמים והציבור את החתירה לניצחון ואת האמונה שבהחלט אפשר לנצח את האויב הרצחני. דובר צה"ל נלחם בהחלטיות ברעיונות יהודיים. הוא לא מציין את החגים היהודיים (שבועות ויום ירושלים) ברשתות החברתיות, מטשטש פאצ'ים של משיח, ומעביר ביקורת ציבורית על חיילים שאומרים 'שמע ישראל' במסגד, כדי שלא נציין שום רעיון דתי ויהודי (על אף אלוף שכשל לא הועברה ביקורת על ידי דובר צה"ל). הגענו למצב שבו אפילו את המילה 'ניצחון' אסור לרמטכ"ל ולאלופים לומר, זה פוגעני. קל וחומר שאסור לומר 'נקמה' או לכתוב 'ה' יקום דמו' על מצבות לוחמי צה"ל שנפלו במלחמה. גם בנאומים של הקצינים הבכירים, שיודעים לנצח רעיון ולהביע את הרוח היהודית, הגרי דואג לצנזר את דברי התורה או שם א-לוהים, ובנוסף, לא לפרסם תפילות לפני הקרב שמפורסמים ברשתות פרטיות. המסקנה: הגרי יודע להילחם טוב מאוד ברעיון היהודי. וזו בדיוק הסיבה שהוא לא מסוגל לחשוב איך לנצח את הרעיון של החמאס.

בכנס 'זמן הכרעה' של "פורום המפקדים והלוחמים במילואים" שנערך שבוע שעבר בתל אביב ראשון הדוברים היה האלוף במיל' יפתח רון-טל שהיה מפקד זרוע היבשה, הוא סיים את נאומו באמירה: "מה שמנצח זה הרוח, המסורת, המורשת, האמונה בצדקת הדרך, תחושת השליחות, מסירות הנפש ומי שאין לו את זה לא יכול לנצח". הוא סיפר שבזמנו, בכניסתו לתפקיד האלוף היה תלוי השלט של בן גוריון "תדע כל אם עברייה שהפקידה גורל חיי בניה לידי המפקדים הראויים לכך" (המשפט הזה מתנוסס בחדר הדיונים של פורום מטכ"ל). הוא לא הבין מה המסר הבנאלי והחליף את זה במשפט אחר: "לא בחיל ולא בכח כי אם ברוחי אמר ה' צבאות" (זכריה ד, ו). רון-טל חתם את דבריו: "זו הרוח שתנצח".

את הרעיון האיסלאמי הרצחני אפשר לנצח רק ברעיון של מדינה יהודית, ברעיון של זכותנו על הארץ, ברעיון של מסורת ישראל. מי שבז לערכים הלאומיים והיהודיים, מי שמנסה להדיר אותם מהמרחב הציבורי והצבאי ולטשטש אותם (אגב, גם אם יש לו כיפה על ראשו) לא יוכל להוביל את צבא העם ולנצח. הגרי צודק- הוא וכל מי שאומר שרעיון אי אפשר לנצח, באמת לא יוכל לנצח. ומוטב שיתפטר לפני שיפלו עוד לוחמים על מזבח התבוסתנות של מערכת ביטחון שאין לה רעיון מנצח.
רק בעזרת ה', יחד ננצח.
 
חזור
חלק עליון